Официальный сайт goldsoftware 24/7/365

НФПК
Проект реализуется
Национальным фондом подготовки кадров
Марфицына О.А. Открытое заседание клуба «English company»

Автор: 
Марфицына Ольга Александровна
Место работы: 
учитель английского языка, МОУ «Гимназия №57» г.Кургана

 

Открытое заседание клуба «English company»

 

Обучая детей иностранному языку, стараясь развить их навыки говорения, аудирования, чтения, письма - постоянно отмечала, что детям не хватает опыта спонтанного иноязычного общения.

 

Проанализировав свою работу, захотелось дать детям возможность обогащать свой опыт спонтанного иноязычного общения не только в классе (на уроке), но и вне урока, вне класса.
Так возникла идея организовать клуб английского языка “English company”. Главная задача клуба - дать возможность ученикам понять, что иностранный язык (английский язык) - лишь инструмент, “волшебная помощь” при изучении каких либо проблем по истории, этнографии, литературе и даже, химии и математики.

 

Занятие в клубе английского языка “English company” помогают формировать у детей коммуникативную компетенцию вне языкового окружения.

 

Данное заседание клуба предназначено для учащихся 6-8 классов средних школ и может быть проведено в клубах по изучению английского языка, в профильных классах, на факультативных занятиях, спецкурсах и даже на уроках английского языка.

 

Основа содержания заседания охватывает разнообразный спектр тем по Северной Америке, по изучению быта американских индейцев.

 

Данное занятие позволяет продолжать работу над формированием устойчивого интереса к мотивации к дальнейшему изучению иностранного языка. Развивающее обучение средствами иностранного языка достигается за счет вовлечения детей в творческую деятельность. Программа предусматривает задания, которые связаны с разработкой проектов, с предметной деятельностью на занятии учащиеся создают свои маски, свои головные уборы, свои мокасины …

 

Цели заседания:

  1. Развитие навыков монологической речи.
  2. Активизация и автоматизация употребления лексических единиц.
  3. Развитие творческой самостоятельности детей.
  4. Активизация познавательных интересов через интеграцию английского языка с материалом других предметов – литературы, истории, биологии, географии; через предметную деятельность.

 

Оборудование:
приложение «Иностранный язык и предметная деятельность», заготовки для предметной деятельности (трафареты мокасин, карточки с изображением лица индейца, карточки с изображением животных), клей, цветная бумага, фломастеры, карточки с названием племён, коробка для карточек, две палочки для игры, 4картины с изображением индейцев с разной раскраской лица, заготовка для учебника-5 листов бумаги с заголовками Unit 1, 2-5 (на первом листе Unit1 изображена карта Северной Америки); маска совы, маска койота, ободки с «перьями» для индейцев, талисманы, ТСО.

Роли:
a scientist , a shaman, Professor of Pedagogic, Ethnographer, Sequoia, a pupil, Honey Song, a designer.

Teacher (with a letter):
Dear friends, not long ago I’ve got a letter from the huge tribal gathering of Indians. They ask to help them. You know, that all Indians love their children. All Indian children play. There are no schools, exercise-books for Indian children, so children have to copy their parents and relatives. Let’s help Indians, let’s prepare an exercise-book for them.
(Дети становятся в круг. Звучит приятная музыка.)
Today, you are not pupils; you are teachers, professors, scientists and guests from America. (На доске появляются два листа- заготовки учебника – титульный лист, лист с картой Unit 1.)
Ladies and gentlemen, welcome to our conference. This is our future ex-book. The first page will be about the history of Indian World and about tribes. I’ve invited a scientist of history to help us to write the 1st Unit of the book.

Scientist 1:
I hope that our information will help you to prepare your ex-book. I’ve invited a shaman of a tribe. His name is “the clever mind”. You know that shamans keep not only a totem - a religious symbol of each tribe. With the help of totems they communicate with Indian gods. And, of course, shamans keep the history of a band, of a tribe, of the Indian World. From the scientific point of view it’s important, that shamans “remember” the history of people, it’s very useful for next generations. Please, tell us about the early history for their ex-book.

Shaman:
I suppose it will be interesting for children. The first Americans came from Asia during the Ice Age, when a land bridge connected north-eastern Asia with Alaska. The climate in the Far North at that time was warm and there was a dry land between Asia and Alaska.
There were more than 40 tribes. People lived on the Plains and prairies. The plain tribes were true nomads. They hunted and lived in tepees all year. The prairie tribes were only nomads in summer. When the cold weather came, they returned to their villages. All winter they lived in lodges.

Teacher:
Thank you for interesting story. It’s enough for the 1st Unit. (The 1st Unit is appeared on the blackboard. It’s a list with a map of North America.)Today we have a Professor of Pedagogic. She has prepared exercises for our book. Let’s listen to her and check her exercises.

Professor:
(Необходимы карточки с названиями племён, которые будут приклеены на карту Unit1. Приложение 1 - название племён.)
I’ve prepared one exercise for you. It is a game. This is a magic box of Shaman and you can find the names of famous tribes;
- take one card;
- read the name of a tribe;
- show, please, where they live;
- stick the card on the map.
You are Chisothere Columbus; you want to visit many tribes.
(Дети получают карточки с названиями племён, по своим картам определяют место расположение племён, размещают свою карточку на большой карте – Unit 1и обязательно комментируют на английском языке.)

Teacher:
(На доске появляется лист с надписью Unit 2.)
The second Unit will be about the life in a tribe, about people, about men and women of Indian World. I’ve invited a famous ethnographer.

Ethnographer:
Thanks a lot for your words. I’d like to present you my friends from the Ojibwa tribe - Sequoia and Honey Song.
They are my friends. They will help me. Sequoia, please, answer my questions. -
- What is a duty of an Indian man?

Sequoia:
- A duty of an Indian man is to hunt.

Ethnographer:
- What animals do you get?

Sequoia:
- In the summer our task is to get bisons. The hunters respect the buffalo. The buffalo is our bread.

Ethnographer:
- Do you get any other animals?

Sequoia:
- Our land is full of different animals. After the buffalo the most important prey is the antelope, and then we get beavers.

Ethnographer:
- What do you do after successful hunt?

Sequoia:
- Of course we celebrate. We have a great holiday. Everyone eats their fill of buffalo meat. Hunters tell stories.

Ethnographer:
Thank you for the wonderful story.

Professor of Pedagogic:
I have got an exercise about the animals. We know that animal life In North America was rich. There were no animals which Man had domesticated, except the dog. Your task is - you have to domesticate the animal -
- choose the picture of the animal;
- characterise it;
- use the pattern –
I’d like to domesticate, because it’s _______.
It will be my friend.
(Ученики получают картинки с животными, разукрашивают их, украшают их своими орнаментами, рассказывают о них, прикрепляют на лист Unit 2.)

Teacher:
We’ve got another guest. She is a woman of the Ojibwa tribe. Her name is Honey Song. She will help us to write about an Indian woman.

Honey Song:
Oh 1st of all, you have to write that we call our woman - skwo. The skwo gathers wild berries, turnips. She prepares the meal, dresses skins and makes all the families` clothes. The tepee belongs to her. You see, I am a mother, I teach my girls. I can suggest one exercise for you.
All girls have to know how to make moccasins. As you know moccasins are our shoes. Ski shoes are worn by all plain Indians. Moccasins can be made from a single piece of leather. Use this pattern and make moccasins. Tell what your moccasins are for.
(Дети вырезают, клеят - изготавливают мокасины, наносят орнамент, рассказывают о своих мокасинах, помещают их на лист на доске Unit 3. Приложение2 - выкройка мокасин.)

Teacher:
We have done the second and the third Units. I suppose, everything is good with our ex-book. But what do we forget?

A pupil:
I’m a pupil of gymnasium number 57. All children like to play games. Our ex-book will be boring without games. I want to show an old Indian game, let’s play. We take two bones. One of these bones is marked with a string. Guess, which hand the bone with the string is in.
(Ученики играют в игру. Приложение 3 - две « кости» для игры.)

Teacher:
(На доске появляется лист Unit 4.)
We’ve written about the history, traditions and customs, animals. It’s high time to speak of painting of Indians. It will be our third Unit. Let’s listen to a great designer from Moscow.

Designer:
I’ve studied the tradition of painting. As you know, for ceremonies men paint their faces with bright daubs of colour. Some even coat their whole bodies with yellow or red clay. I’ve brought pictures; you know photograph is my hobby. This picture shows -
1. We are waiting for the rain.
2. I’m ready for the war.
3. I’ve killed an animal.
4. Thanks for the rain.
(Используются картины с изображениями различных масок индейцев.)

Teacher:
You’ve noticed that their pictures are sad. I suggest you to prepare your own mask.
It must show friendship.
- Paint the mask.
- Explain your ideas.
(Дети получают картинки с изображением лица индейца, создают свою маску, рассказывают о ней, прикрепляют на лист Unit 4. Приложение 4 – маска.)

Unit 5 is Myths and Legends. A good legend is a good lesson for children. Let’s write the legend about a dangerous owl and a brave coyote.
(На доске появляется лист Unit 5 с изображением койота и совы.)

A legend:
Characters:
The 1st Story-teller
The 2nd Story-teller
The 3rd Story-teller
Owl
Coyote

Scene 1
The1st St.-teller: Once upon a time there lived a very angry Owl. It was big and dangerous.
Owl:Yes, I’m a very big and dangerous Owl. I’m so angry. I can eat everything. But I’d like to eat children of Indians.
The 2nd St-teller:She is a very hungry Owl. This Owl eats children. Every night she comes to our village and we give her a child. Oh, poor things.
The 1st St-teller: But what can we do? She is so big and angry. Who can help us?
The 3rd St-teller: I know Coyote will help us! All Indians like coyote. He is a good friend, he is brave and he is cunning.
All St-tellers: Oh, Coyote come and help us.
Coyote: Hi! How are you? Why are you so sad? What’s the matter? Look at me, I’m so happy. Why did you call me?
The 1st St-teller: It’s because of the Owl. She takes our children.
Coyote: No more babies now, next time she’ll take me.
The 2nd St-teller: That night the Owl comes. She takes Coyote into her tepee.

Scene 2
The 2nd St-teller: The Owls tepee is dark and stuffy. There are many Indians` children here.
Coyote: Yes, the tepee is full of children. O, poor, poor things. Don’t worry.
Hei, Hi; Hei, Hi!
I come after you!
Watch out, Owl-
I bring a scythe,
Get out fast!
The 2nd St-teller: The Owl dashed out of the house more dead than alive.
The 3rd St-teller: And the Coyote cut her down with his scythe.

Teacher:
(На доске 6 красочных листов «учебника» для индейцев. Всевстаютвкруг.)
We’ve finished our ex-book. What do you think of it?
It’s very useful and interesting. Children will be happy.
(Звучит музыка.)

Приложение 1
Inuit, Tsimshian, Iroquois, Mohawk, Blackfoot, Ute, Comanche, Wichita, Cherokee, Hopi.
Ответы:
Inuit- North, Tsimshian- North, Iroquois- East, Mohawk- East, Blackfoot- West, Ute- West, Comanche- South, Wichita- South, Cherokee- South, Hopi- South.
Приложение 2. Выкройка мокасин.
Приложение 3. «Кости» для игры.



Приложения 5. Маска.

Список используемой литературы

  1. Alexis de Tocqueville. Democracy in America. - Collins Clear - Type Press, 1966.
  2. Clarke, Penny. Insects and spiders. - The Salariya book company, 1995.
  3. Garraty A., John. A short history of the American Nation. - Collins, 1993.
  4. Gerholdt, James E. Black Widow spiders. - ABDO & Daughters, 1996.
  5. Gerholdt, James E. Tarantula spiders. - ABDO & Daughters, 1996.
  6. Gerholdt, James E. Wolf spiders. - ABDO & Daughters, 1996.
  7. Lehrer, John. Turtles and tortoises. - A Friedman group book, 1990.
  8. Lund, Bill. The Cherokee Indians. - Bridgestone Books, 1997.
  9. Lund, Bill. The Comanche Indians. - Bridgestone Books, 1997.
  10. Lund, Bill. The Iroquois Indians. - Bridgestone Books, 1997.
  11. Lund, Bill. The Ojibwa Indians. - Bridgestone Books, 1997.
  12. Lund, Bill. The Pomo Indians. - Bridgestone Books, 1997.
  13. Nation of Nations: a narrative history of the American republic. 1990.
  14. Steedman, Scott. How would you survive as an American Indian? - Franclin Watts, 1995.
  15. The wonders of Life on Earth. - Golden Press, 1960.
  16. Гейтс Д. Кто же был Колумб. // Америкаю - 1992. - 431ю
  17. День Колумба. // English. - 2000. - 38.
  18. Детская энциклопедия. - М. “Терра”,1995. - т.5,6,8,11.
  19. Костина Е.А. О соединённых Штатах Америки. - М., 1996.
  20. Лункенбайн М. Всё обо всём. Индейцы. - М.,2000.
  21. Мартьянова Т.М. Использование проектных заданий на уроках англю языка // Иностр. языки в школе. - 1999. - 4.
  22. Мильруд Р.П., Максимова И.Р. Современные концептуальные принцыпы коммуникативного обучения иностранным языкам // Иностр. языки в школе. - 2000. - 4, 5.
  23. Mиньяр А.П., Седелкина Л.Н. Соединённые Штаты Америки: география, история, население, культура. - М.,1994.
  24. Парэр Ф. Открытие Америки. - М., 1999.
  25. Полат Е.С. Метод проектов на уроках иностранного языка. // Иностр. языки в школе. - 2000. - 2, 3.
  26. Программы общеобразовательных учреждений. Иностранные языки. - М. “Просвещение”, 1994.
  27. Чанилова Н.К. Использование проектной методики на уроках немецкого языка. // Иностр. языки в школе. - 2000. - 2, 3.
  28. Энциклопедический словарь юного историка. -  М., 1994.

 

Прикрепленный файл Размер
art_2_5_clip_image002.gif 18.61 Кбайт
art_2_5_clip_image004.gif 20.23 Кбайт

»  Тэги к этому документу:

Поиск

Loading

Редактор журнала

Фото пользователя Екатерина Викторовна Якушина
Екатерина Викторовна Якушина

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн