Submitted by Ольга Ивановна Зайцева on Tue, 29/11/2016 - 01:02
Организационный этап.
Задачи: настроить на общение на английском языке.
Teacher: Good morning, boys and girls!
Students: Good morning!
Teacher: Sit down, please. I am glad to see you. I hope everybody is ready to work. Let’s start our lesson and review these rules.
2. Речеваязарядка– разминка.
(Правилаработывгруппе, игровыеэлементы)
Задачи: активизацияуобучающихсямеханизмоввосприятия лингвистической информации, стимулирование речевой деятельности, погружение в атмосферу английского языка.
Teacher:The rules of “Working 2gether”. Listen, repeat and mime the action!
1. Look at your partner.
2. Listen to your partner.
3. Say ‘sorry’, ‘please’ and ‘thank you’.
4. Be kind and smile.
5. Share your things.
6. Think of new ideas.
7. Ask questions.
3. Этап целеполагания.
Задачи: формирование у учащихся умения формулировать самостоятельно тему урока и его цели, планировать способы достижения намеченных целей.
Teacher: Look at the pictures, the title and the subtitles. What do you think our lesson is about?
Student:Food.
Teacher:What do you expect to learn about?
Student: The rules of working 2gether, food and drinks, English food, an ice cream cafe, ice cream festivals.
Teacher:How do you want to learn?
Students: To listen, to read, to speak, to translate, to write, to sing, to make projects.
Teacher: Good.
4. Этап повторения изученного материала по теме «Еда и напитки».
(Работа в группах. ИКТ. Игровые технологии.)
Задачи: развитие навыков распознавания и употребления изученной ранее тематической лексики, развитие навыков диалогической речи, развитие мотивации учащихся к дальнейшей работе по теме,cоздание положительной атмосферы в классе, рефлексия этапа активизации лексики.
1) Teacher: Look at the pictures and the cards. Match the cards to the pictures.
Student: (ученики подставляют карточки с названиями еды и напитков к картинкам)
2) Teacher: Now work in groups. Ask your partner about his or her favourite food. (dialogues, SB activity 2 page 42).
Student 1: What’s your favourite food?
Student 2: Pizza, yum! What about you?
3) Teacher: Do you like playing computer games? Let’s play with English words!
Students: (работа с электронным приложением Abbyy Lingvo Tutor для
запоминания слов: «Мозаика», «Варианты»).
4) Teacher: Now play in groups (the game “Guess the food”). For example, it begins with e (egg).
5) Teacher: Do you like singing? Let’s sing a song “I like to eat”!
I like breakfast.
I like lunch.
I like dinner.
Munch! Munch! Munch!
There are many things I like to eat:
Chips and pizza, fruit and meat.
I really live my favourite dish.
What is it? It’s fish!
5. Этап изучения нового учебного материала.
Постановка проблемы урока – сравнение и сопоставление двух культур, традиций еды в Великобритании и в России.
(Развивающее обучение – постановка задачи проблемного характера.)
Задачи: формирование у учащихся умения формулировать задачу проблемного характера, развитие навыков употребления в речи изученных слов.
1) Текст о еде в Великобритании.
Задачи: развитие умений прогнозировать содержание текста по заголовку и иллюстрациям, развитие умений чтения с извлечением необходимой информации и содержащие лексику для рецептивного усвоения.
Teacher: Today we are going to speak about … English food. English people like traditions. What is a tradition? (Что означает слово «традиция»?) Open your textbooks at page 53. What is the text about? (English food)
Read and complete the sentences. (Работу сопровождает музыка Генделя – придворного композитора английского короля Георга I, Track 02.)
6. Динамическая пауза
Задачи: обеспечение необходимой двигательной активности учащихся, воспитание у учащихся основ здорового образа жизни посредством подвижных игр.
Teacher: Now let’s sing and do (Track 08).
Come on, everybody,
Stand up, stand!
Stamp your feet
And clap your hands!
Come on, everybody,
Sit down, sit!
Clap your hands
And stamp your feet!
7. Демонстрация электронной презентации «Еда в Великобритании» в программеMicrosoft PowerPoint. (ИКТ)
Задачи: формирование умения подготовить электронную презентацию по теме с привлечением Интернет-ресурсов, развитие навыков употребления в речи изученных слов.
Teacher: Now let’s watch a slide-show about English food (13 slides). Look at the slides and answer my questions.
1. When do English people have breakfast, lunch, dinner?
2. What do they eat for breakfast?
3. What do they eat for dinner?
4. When is Afternoon Tea?
5. When is High Tea?
6. What food can you see in the slide? (meat)
7. What is it? (fish and chips)
8. What do English children like?
9. This is pudding – English favourite food.
8. Изучение нового материала – картинки с сопроводительным текстом об английских пудингах. Этап закрепления учебного материала.
(Работа в группах)
Задача: развитие социокультурной компетенции, развитие умений монологической речи, формирование навыков диалогической речи, работа в парах/группах.
Teacher: Look at the pictures of English puddings (3 pictures for a group). Work in groups. Tell your partners about English food.
9. Ролеваяигра– «Вкафемороженого»
(Работа в «открытых» и в «закрытых» парах. Развивающее обучение – моделирование. Работа в группах.)
Задачи: развитие навыков распознавания и употребления выражений этикетного
характера (покупка мороженого), развитие умений диалогической речи (моделирование речевой ситуации), развитие навыков употребления изученного лексико-грамматического материала в новых ситуациях.
Teacher: Now we are going to talk about food in Russia. Do people in Russia like ice cream? Then let’s go to an Ice Cream Cafe. Two students act out the dialogue. One is the shop assistant, the other is the customer («открытая пара»). Now all students act out the dialogues («закрытые пары») in groups.
10. Релаксационная пауза.
Задачи:снятие умственного напряжения, обеспечение положительных эмоций и хорошего настроения,восстановление психофизиологических ресурсов организма.
Teacher: Listen to the music “The sea” (Track 37). Relax, close your eyes and listen.
11. Презентация проектов по теме «Фестиваль мороженого».
(Технология проектной деятельности. Работа в группах.)
Задачи: развитие умений рассказывать о жизни в нашей стране, умений устной и письменной речи ( постер /плакат/ презентация/поделки о фестивале мороженого), формирование навыков монологической речи.
Teacher: At home you worked in groups and made projects about an Ice Cream Festival.
Students: (ученики представляют свои проекты).
Group A: a poster, craftwork, presentation
Project “An Ice Cream Festival”
Welcome to an Ice Cream Festival!
All people like ice cream.
Ice cream has got a lot of flavours.
They are: strawberry, vanilla, fruit, chocolate.
Children love ice cream!
Teacher: Do you like ice cream?
Group B: a poster, craftwork
Project “An Ice Cream Festival”
Ice cream is very popular in Russia.
People have special ice cream festivals.
They are great fun!
Russian children like ice cream a lot.
Teacher: What is your favourite ice cream?
GroupC: a poster, craftwork
Project “An Ice Cream Festival”
People in Russia like ice cream a lot.
They eat it in hot and cold weather.
They eat it at home and outside.
They buy it in shops and kiosks.
They go to ice cream cafes.
Teacher: Can you make an ice cream?
12. Рефлексия учебной деятельности на уроке.
Задачи: рефлексия изученного материала и освоенных способов деятельности.
Teacher: So, tell me what you have learned today.
Students: We have learned about the rules of working 2gether, food and drinks, English food, an ice cream cafe, ice cream festivals.
Teacher: Did we read? (speak, translate, sing, make projets)
(Обсуждение с учащимися того, что они научились делать (выражать, описывать, читать, писать.)
13. Подведение итогов. Оценивание.
Задачи: формирование навыков самоконтроля и самооценки по теме.
1) ТаблицаNow I can.
Teacher: Open your textbooks at page 55. Look at the table Now I can. Work in groups. Tell your partners about what you have learned in this module.