Официальный сайт maxceiling 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



дифференцированное обучение на уроках английского языка

Урок чтения. Повторение времени Present Simple.

Данные об авторе
Автор(ы): 
Кобякова Ю.В.
Регион: 
Ленинградская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
5 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Используемые учебники и учебные пособия: 

Урок чтения. Повторение вопросительных предложений в Present Simple.

(5 класс коррекции)

Цели:

1.     Совершенствование умений и навыков чтения с извлечением полной и частичной информации.

2.     Развитие культуры речи.

3.     Повторение вопросительных предложений в Present Simple.

4.   Работа над культурой чтения и перевода текста.

Оснащение: распечатки текстов и заданий к нему.

Ход урока:

I. Организационный момент.

II. Фонетическая зарядка.

T.: And now, please, look at the blackboard and read after me.

[ w ]

[θ   ]

[ s ]

[ð   ]

[ z]

when

Theatre

Swimming pool

There

museum

where

Cathedral

City

There is

zoo

what

Three

Cinema

There are

lives

window

Think

Stadium

This

loves

 

 

 

Centre

This is

 

 

 

III.Речевая зарядка.

T.: Please listen to me and answer my questions.

     1. Is there a church in our village?

      2. Is there a cinema in our village?

      3. Are there schools in our village?

      4. Are there museums in our village?

      5. Are there gardens in our village?

IV.Проверка домашнего задания.

T.: Dear friends, at home you should put the words in right order to make up questions. Now, two pupils come to the blackboard and write down these questions.

Составить вопросы, расставив слова в правильном порядке.

1. near/ what/ there/ is /school/ your?

2. many/are/churches/ in St.Petersburg/there?

3. do/when/usually/to school/ go/you?

4. your friend/ swimming/ like/ does?

5. where/his/ live/ does/family?

V. Работа с текстом. (чтение текста, работа с текстом по вопросам. Текст, выделенный цветом для детей с низкой мотивацией.)

 

My Friends City.

   

      My name is Kate. I am ten. I am from Russia. I live in the village. I have got a family. My family is not large. I have got a mum, a dad and a brother. My mum is 35. And my dad is 40. My brother is in the 5th form.

     I have got a friend. My friend Oleg lives in St.Petersburg. This is a big city. There are a lot of museums, cathedrals, theatres and cinemas in the city.

    Oleg lives in a big house. There is a school near his house. Oleg goes to the 6th form. His favourite subjects are English and Russian.

     On the right of his house there is a stadium and a swimming pool. Oleg plays football at the stadium and likes going to the swimming pool. He is good at swimming. On the corner of his street there is a big cathedral. On the left of the cathedral there are two cafés and a theatre.

      Behind my friend’s house there is a big green park. His parents like walking round the park in spring and summer. Not far from Oleg’s house there is a cinema. He usually sees interesting films here. Oleg loves his city very much.

(Более слабые ученики читают текст и отвечают на вопросы в рамке)

Answer the questions:

I

II

1.     How old is Kate?

1.     What house does Oleg live?

2.     Does she live in the city?

2.     Where is there a stadium?

3.     Has she got a friend?

3.     What does Oleg do at the stadium?

4.     Where does Oleg live?

4.     Is there a cathedral on the corner of the street?

5.     What is there in St.Petersburg?

5.     Are there three cafes on the left of the cathedral?

 

6.     Does Oleg love his city?

 

IV. Физкультминутка

 

V. Контроль понимания текста (тест)

 

I. Choose the right variant (для более слабой группы учеников)

1.     My name … Kate.

a) am     b) is     c) are

2.     I am … .

a) eight   b) nine   c) ten

3.     I … in the village.

a) live   b) love   c) like

4.     My family is … .

a) large   b) big   c) small

5.     Oleg lives in the … .

a) city    b) town     c) village

6.     There are a … museums in St.Petersburg.

a) many   b) lot of     c) very much

Эталон ответов: 1b   2c   3a   4c    5a    6b

II. Choose the right variant:

1.     Oleg lives in the …

a) town    b) city    c) village

2. Oleg lives in a … house.

a) small    b) red     c) big

3.  His favourite … are English and Russian.

a) subjects     b) books     c) films

4. Oleg plays football at the …

a) stadium    b) swimming pool    c) theatre

5. He is good  … swimming

a) in    b) about   c) at

6. On the left of the cathedral there are … cafes.

a) one    b) two    c) three

7. There is a … park behind his house.

a) yellow   b) red    c) green

8. My friend … films in the cinema.

a) sees    b)reads    c) writes

9.     Oleg loves his city very …

a) many   b) much    c) a lot of

Эталон ответов: 1b  2c  3a  4a  5c  6b  7c  8a  9b

VI. Подведение итогов урока.

 

Краткое описание: 
Урок повторения.

Место, в котором я живу (5 класс)

Фото пользователя Юлия Валерьевна Кобякова
Submitted by Юлия Валерьевна Кобякова on Wed, 13/10/2010 - 14:25
Данные об авторе
Автор(ы): 
Кобякова Ю.В.
Регион: 
Ленинградская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
5 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Используемые учебники и учебные пособия: 

Обобщающий урок по теме «Место, в котором я живу» (5 класс, коррекционный)

(к учебнику Кузовлева В.П и др. «Английский язык .Учебник для 5 класса общеобразовательных школ»)

Цели:

    1. Обобщение умений и навыков учащихся высказывать свое мнение по теме.

    2. Активизация лексики по теме «Город».

    3. Систематизация умений и навыков по применению оборотов there is/are.

    4. Развитие навыков аудирования и языковой догадки.

Задачи:

    1. Прививать учащимся чувство любви к родному краю.

    2. Развивать познавательную активность учащихся.

Оснащение:

компьютер, проектор, презентация "Достопримечательности Санкт-Петербурга", распечатки лексических заданий, заданий по аудированию, аудиозаписи.

Ход урока:

 

I. Организационный момент.  Приветствие.

T.: Good morning!

P.: Good morning.

T.: Sit down, please. Tell me please, what date is it today?

P1: Today is the ….

T.: You are right. And what is the day today?

P2: Today is … .

 

II. Речевая зарядка. Презентация "Достопримечательности Санкт- Петербурга".

 T.: Look at the pictures please, listen to me and agree or disagree with me.

       I think it is the Hermitage (указываю на первую картинку).

P1: I agree. It is the Hermitage.

T.: I think it is a church (указываю на вторую картинку).

 P2: I disagree. It is a cathedral.

 

III. Выполнение лексико-грамматического упражнения (ученикам раздаются карточки с заданиями).

T.: Please, look at your papers and make up the sentences choosing the right variant. You should begin your sentence from the phrase I think…

1. the Aurora

a) a famous ship-museum

b) a museum with beautiful pictures

2. a cathedral

a) a small church

b) a big church

3. a computer center

a) a place where you can play sport games

b) a place where you can play computer games

4. the Hermitage

a) a famous museum

b) a famous theatre

5. a cinema

a) a place where you can see interesting films

b) a place where you can swim

6. a zoo

a) a place where there are a lot of pets

b) a place where there are a lot of animals

7. a park

a) a place where people live

b) a place where people walk

 

IV. Игра «крестики-нолики». Класс делится на две команды. Каждая команда получает свой знак (Х или 0) путем конкурса (Guess, what place  I mean. Its a house where you can swim). Команда, которая первая называет задуманное слово, играет Х.

Команды должны составить предложения со словами из решетки, пользуясь лексическими конструкциями, выписанными на доске.  

T.: And now let’s play Noughts and Crosses. Each team should make up sentences with the words from the squares of the grate. Use the constructions from the table on the blackboard.

 

 

 

…..

in our area

There

is

…..

in our village

 

are

…..

in our country

 

 

…..

in St.Petersburg

 

 

many theatres

 

the Hermitage

many museums

three schools

 

a lot of towns

a lot of cathedrals

a swimming pool

a pet shop

a church

 

V. Совершенствование навыков говорения.

T.: You are well-done! And now listen to what the Williams (our guests from Britain) tell about their interests and advise them what to visit or to see in our area.

P1: I advise to visit …, because there is (are) …

 

VI. Тест-аудирование.

T.: Now I think you know a lot about our famous places of interesting. So listen to the short texts and put the number of each text into the correct column of your table. But at first write down you names on your papers.

Учитель раздает ученикам таблицы с таблицами.

 

the Aurora

the Hermitage

a cinema

a stadium

a computer center

Text

(4)

(1)

(5)

(3)

(2)

 

Звучит аудиозапись текстов

№1: This is a big museum in St. Petersburg.

        You can see many beautiful pictures here.

№2: Children like this place very much.

        They can play computer games here.

№3: You can play football, volleyball and baseball here.

        You also can run and jump here.

№4: This is a famous ship-museum. It is in St.Petersburg.

№5: In this place you can see a lot of interesting films and cartoons.

 

VII. Объяснение домашнего задания.

       Составить рассказ «Место, в котором я живу» (5-7 предложений), используя лексику и конструкции урока.

 

VIII. Подведение итогов урока.

 

Краткое описание: 
Обобщающий урок на тему "Место, в котором я живу" (5 класс,коррекционный)

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн