Ход урока: I. Приветствие - Hello, children! - Hello, teacher! II. Организационный момент - What was your homework for today? - It was to do exercises 9 and 10 on page 27. - Are you ready for the lesson? - Yes, we are. III. Ознакомление с целями и задачами урока - Today at the lesson we’ll read a text about national clothes of the UK. We’ll practice new words and expressions on the topic. IV. Разминка. Игра «Words» (2 minutes) - Before we start, let’s have a short warm-up. The student to start says a word. The next student says a word which begins with the last letter of the previous word and so on. But remember: you mustn’t say word ending with E. V. Повторение страноведческой информации о Соединенном королевстве. - How many parts are there in the UK? - Four: Britain, Scotland, Wales and Northern Ireland. - What are the capitals of these countries? - London, Edinburgh, Cardiff, Belfast. VI. Слушание и чтение текста о национальных костюмах Соединенного королевства Учебник стр. 28 упр. 1. Чтение учащимися и перевод. VII. Актуализация новой информации Выполнение упражнения 2 на стр. 28 (поиск соответствия в тексте). VIII. Аудирование Выполнение упражнений 3, 4 на стр. 28. IX. Рефлексия - What have you studied at the lesson? How can you use these knowledge in your everyday life? - Students answer. X. Домашнее задание: по плану, данному в упр. 5 на стр. 28 найти информацию, составить рассказ о национальном костюме субъекта РФ и представить результаты в форме проекта (презентация PowerPoint, буклет, стенгазета и др.) индивидуально или группах.