- Good morning, pupils, today we`ll speak about different houses, beautiful houses, funny houses, fantastic houses. We’ll visit some of them. And then you’ll make your projects about the dream house of your group.
(Сообщаю цель урока.)
- But first, I’d like to know about the house where you live. Is your house big or small? Is it nice, cosy or… scary? (можно ввести новое слово) What rooms are there in your house? What is there in your bedroom/ kitchen …?
II. Main part
What is there in your house? Say 3 – 4 sentences about your houses.
(Учащиеся отвечают на вопросы, затем говорят 3-4 предложения о своем доме по домашнему заданию. Если группа слабая, можно дать опоры на доске)
And now I’d like to show you different houses from all over the world. The first house is for kings and queens. It`s a palace. …Is it big and beautiful? (Слайд2) Is it interesting/ funny/ great/ fantastic/…? (Слайды3-7)
Choose the house you`d like to live in and tell me why (слайд8)
(К каждой картинке учитель задает вопрос, чтобы учащиеся вспомнили прилагательные. Затем они выбирают дом, в котором они хотели бы жить и почему)
Oh, look at this house, it’s scary! It’s a haunted house. (слайд9). We’ll watch a film about it, but first look at the words. Do you know the words? (слайд10). Watch the film and answer what angry animals there are in the haunted house? (слайд11) Do the tasks in your papers and check on the slide. (слайд13).
(Перед просмотром видео о доме с привидениями снимаются трудности, учащиеся смотрят видео, выполняют задание, затем проверяют себя по презентации) www.britishcouncil.org/learnenglishkids
Now we are going to visit the houses of some cartoon characters. But before let’s revise some words. Listen and circle the right variant in your papers. (слайд14) Look at the screen and check the answers.
(Учащиеся слушают текст, обводят правильный ответ, затем проверяют себя по презентации) www.123listening.com
Now you are welcome to Winnie-the-Pooh`s and his friend’s houses correct the mistakes in the pictures (слайды15-16). What isn’t there in Winnie-the-Pooh`s real house? (in the Donkey’s real house)
(Учащиеся говорят, чего на самом деле нет в комнатах у героев мультфильма, используя отрицательную форму структуры ‘there isn’t’ сначала с опорой, потом без нее).
Well, you`ve got a chance to be designers of the rooms. You’ll work in 3 groups. Take the pictures of the room and a set of furniture pictures. Choose from them the pictures for your room. Don’t show the pictures to the other groups. Stick the furniture in your room.(слайд 17)
(У каждой группы набор картинок для кухни, зала, спальни вперемешку. Учащиеся выбирают нужные картинки и наклеивают мебель на листы с пустой комнатой соответственно названию).
Go to the blackboard. Don’t show your room. Answer the questions of your classmates; let the pupils guess the room. Now show it and put your room into the house upstairs or downstairs.
(Затем группы выходят к доске одна за другой, остальные задают вопросы типа: is there a fridge in your room? Дать возможность учащимся задать больше вопросов. Когда комната отгадана, ее помещают на доску, на которой нарисован макет дома. На первом или на втором этаже).
III. Round-up.
Now choose the speaker from each group, come to the blackboard and speak about your room.
So we have the house of our dream. I like your house. And you?
This is our classroom project and at home you can make your personal projects about your dream houses.
(По одному представителю группы рассказывают о своих комнатах в итоге получается дом, который они придумали. В качестве домашнего задания предлагается создать индивидуальные проекты дома мечты).