Открытый урок в 4А классе по теме «Семья» и на грамматический материал «Простое прошедшее время»
Submitted by Валентина Авдеевна Лукина on Fri, 15/11/2013 - 15:32
ХОДУРОКА
I.Приветствие
Teacher: Good afternoon, dear boys and girls!
Good afternoon, good afternoon
Good afternoon to you!
Good afternoon, dear children!
I am glad to see you!
Pupils:Good afternoon, good afternoon!
Good afternoon to you!
Good afternoon, dear teacher!
We are glad to see you!
T: How are you?
P-s: We’refine, thanks and how are you?
T:I’m fine too, thank you. Sit down, please.
T:I want to know how the members of your family are.
(Учитель приветствует детей и задает вопросы ученикам)
T:Nick, how is your mother?
P1:She’s fine, thanks.
T:Masha, how is your father?
P2:He is fine, thanks.
T:Kate, is your sister OK?
P3:Yes, she is. She is OK.
II.Определение темы урока
T: Dear children, the topic of our lesson is “A Family.”The grammar material is The Present Simple Tense.
III.Фонетическаязарядка
Let’s do our phonetic drill. Listen do me and repeat after me.
[i:] niece
[e] nephew, relative
[ ] family, grandmother, grandfather
[ei] great-grandmother, great-grandfather
[Λ] mother, brother, cousin, uncle
[I ] sister
[a:] aunt
A Crossword Puzzle ( Головоломка для учащихся)
1. He is the father of your father. (Grandfather)
2. She is the sister of your father. (Aunt)
3. She is the mother of your sister. (Mother)
4. She is the daughter of your mother. (Sister)
5. He is the brother of your mother. (Uncle)
6.American“father”.(Daddy)
(После того, как все слова угаданы, учащиеся читают выделенное слово и называют тему урока “Family”)
IV. Речевая зарядка
( Развитие навыков диалогической речи)
T:It’s time to have a talk about your families.
T:Kate, have you got a mother (a father)?
P1:Yes, I have got a mother.
T:Sasha, have you got a sister?
P2:No, I haven’t.
T:Masha, have you got a sister or a brother?
P3:I have got a brother, and you?
T:I’ve got a brother, too.
T:Igor, has Snezhana got a grandmother?
P4:Yes, she has.
T:Vasya, has Dima got a sister or a brother?
P5:No, he hasn’t got a sister or a brother.
(Учитель задает детям вопросы о членах их семьи. Дети по очереди отвечают на вопросы учителя.
T: What poems and songs about family do you know? Let’s recite some of them and then we’ll sing a song “How is your mother?”
v(Учащиеся читают наизусть стихотворения по теме «Семья», а затем поют песню о семье.
1. “My family”
I’ve got a mother,
I’ve got a father,
I’ve got a brother Paul,
I’ve got an aunt,
I’ve got an uncle,
How I love them all!
2. “Mother”
Mother is the dearest,
Of all the friends I know.
She helps me work and helps me play,
That’s why I love her so.
3. “Father”
Father is the kindest,
Of all the friends I know.
He likes to take me out,
That’s why I love him so.
4. “Sister”
I love my sister, she loves me,
We love our brother, yes siree;
He loves us and so you see,
We are a happy family!
5. “My family”
I have a mother,
I have a father,
I have a sister,
I have a brother,
Mother, father,
Hand in hand,
With one another.
T: Let’s sing a song “How is your mother?”
How is your mother?
She is fine, thanks.
How is your father?
He is fine, thanks.
II. How is your sister?
She is fine, thanks.
How is your brother?
Heisfine, thanks!
(Игра является важным моментом на уроках английского языка в младших классах. При исполнении песни учащихся можно разделить на две группы: мальчики поют вопрос, а девочки отвечают на него)
T:Now, let’s try to give a pair for each relative. Fill in the missing words.
The Family
Grandfather
Grandmother
Father
Daughter
Granddaughter
Wife
Brother
Aunt
(Учитель раздает каждому ученику таблицу с пропусками с целью проверить орфографические навыки и сообразительность учащихся)
T: Let’s check your answers. Change your papers with your neighbour of the desk and correct mistakes. Youcanseetherightanswersontheblackboard.
(Учащиеся друг у друга проверяют работы, учитель помогает оценить работы, дети уже знакомы с понятием лексическая и орфографическая ошибка)
Шкала оценивания:
- оценка «5», если в работе нет ни одной лексической ошибки или одна орфографическая ошибка;
- оценка «4», если в работе одна лексическая ошибка или две орфографические ошибки;
- оценка «3», если в работе две лексические ошибки или 3 орфографические ошибки;
- оценка «2», если в работе три лексические ошибки и одна орфографическая ошибка.
Совершенствование грамматического материала
( Ребята смотрят презентацию гр. материала, повторяют 3 формы неправильных глаголов)
Учитель задаёт вопросы учащимся в прошедшем времени по изучаемой теме ( В помощь учащимся учитель предлагает Упр.16, на стр. 70)
-Did you help your parents yesterday?
- Did you wash up last Sunday?
- Did you help your parents to lay the table yesterday?
and so on….
o ( Развитие навыков монологической речи)
T: Now, let’s speak about your families. You may use your Photo albums.
V.Развитие навыков чтения и перевода (Ex.29onp.75)
VI. Homework
Ex.29 on p.75). Retell the text.
VI.Подведение итогов
T:I am pleased with your work. You have worked very well today.
( Подведение итогов урока, выставление оценок с комментарием. Учитель благодарит учащихся за работу на уроке и отмечает особенно активных учащихся).