Submitted by алсу ринатовна нечаева on чт, 29/08/2013 - 20:47
Обобщающий урок по теме "SeasonsandWeather"
Цель урока: Закрепление и повторение пройденного материала по теме «Времена года и погода» Формирование у учащихся навыков коммуникативного общения в диалогической и монологической речи по теме.
Задачи:
1.Образовательная: Повторение изученной лексики, изучение страноведческого материала
2. Воспитательная: Воспитать культуру труда, умение работать в группах, в парах, умение самооценивать себя.
3.Развивающая: Развитие памяти, внимания, творческих способностей; расширение кругозора.
Hello, children! I am glad to see you! Sit down, please! Let’s start our lesson! Today we continue to speak about weather and seasons. Well, it’s high time to begin.Слайд1
2.Речеваязарядка.(Проводится в режиме T-P1, P2, P3)
What date is it? What day is it? What season is it? What’s the weather is like? Do you like winter? Why? How many seasons are there in a year? What seasons do you know? What season comes after autumn (winter, spring, summer)? What season do you like? Why do you like…..? What do you do in winter (spring, summer, autumn)?
3.Фонетическаязарядка.
Учащиеся повторяют за учителем звуки и слова- tree, a tree, a green tree; Leaf, a leaf, leaves, a lot of leaves; weather, the weather.
- Задание по слайду: соотнести время года и погоду Слайд 2
-Задание по слайду: соотнести время года и цвет Слайд 3
5.Валеологическая пауза
Let’s sing a song “Weather Song”.Учащиесяпоютпесню. Слайд3
Spring is green,
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white.
6. Закрепление лексических и грамматических навыков.
Учащимся показывают слайды (времена года) и называют их по очереди:.It’s spring (winter).и т.д. Учащиеся описывают картинки и рассказывают стихи про любимые времена года. Совершенствование навыков монологического высказывания.Слайды 4,5,6,7
What words or phrases are associated with the name of your season?
spring
This is the season
When birds make their nests.
This is the season
We all like best
autumn
This is the season
When days are cool
When we eat apples
And go to school
Winter
This is the season
When mornings are dark,
And birds do not sing
In the forests and park.
This is the season
When children ski
And Father Frost brings
The New Year Tree!
7. Актуализация знаний. Работа в группах.
Учащиеся делятся на 4 группы. Получают текст. Необходимо самостоятельно распределить обязанности в группе: авторы, переводчики, художники. После выполнения задания учащиеся выступают у доски. Read, translateanddraw yourtexts
The weather is sunny. The trees are green. The sky is blue, the grass is green, and the flowers are red, yellow, blue and pink. Children swim in the river every day.
The weather is warm. The snow is melting. You can see many streams and puddles. Children play with toy ships.
The weather is cold and rainy. The trees are very bright. The leaves are green, yellow, orange, pink, red and brown. You can see many fruit and vegetables.
The weather is snowy. The trees are white. You can see snow on the ground. Children skis, skate, play snowballs, make snowman.
8. Валеологическая пауза(физминутка) Игра «BigandSmall»
9. Работа в парах.Практика диалогической речи.
Ребята, у каждого есть свое любимое время года?
T: What is your favorite season?
P : My favorite season is ….
Make the dialogs
10.Подведениеитогов.
Th: How many seasons are there in a year? What are summer
winter, spring, autumn months?
What season do you like best? Why?....
All seasons are good!!! Слайд9
Учащиеся оценивают себя, выставляют себе оценки.
The lesson is over. Good bye. Thank you.Слайд 10
11.Домашнее задание: Составить рассказ по образцу про свое любимое время года.
Составит рассказ по образцу
1)
It is spring.
summer.
autumn.
winter.
2)
snow spring.
water summer.
You can see | puddles | on the ground | in autumn.