Этапы урока
|
Время (мин.)
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
1. Организационный момент.
|
3
|
Good morning, boys and girls!
Glad to see you!
How are you? I am fine too.
Sit down, please.
Today we’ll have a competition “A Trip to London” Let`s divide into two teams. You will have different tasks. You must be active and friendly.
Учительсообщаетучащимсяопроведениисоревнования«ПоездкавЛондон»
|
- Good morning. Fine thanks and how are you?
Учащиеся делятся на две команды - две группы туристов. За каждый конкурс команда может получить до 3-х жетонов
|
2. Проведение конкурсов
Конкурс №1
«Визитная карточка»
"Visiting card"
|
5
|
Два представителя из команды знакомятся друг с другом, используя вымышленные имена, по очереди разыгрывают диалоги. Примерныевопросы:
What is your name? Where are you from? Where do you live How old are you? Have you got a family? How many sisters have you got? What is your hobby?...
|
Двое участников разыгрывают диалоги
|
Конкурс№2
«Расшифруй слова»
"Unscramble the words"
|
5
|
Look at the board. The task is to put the letters in these words in the right order.
bebay (abbey)
numontme (monument)
retteha (theatre)
distamu (stadium)
liaparmetn (parliament)
umsemu (museum)
legalry (gallery)
nemaic (cinema)
aresqu (square)
|
Учащиеся на интерактивной доске видят на слайде зашифрованные слова и пытаются их разгадать
|
Конкурс№4
«Найди пару»
"Match the pairs"
|
5
|
Look at the board. The task is to match the words and write down the combination of words
Big
|
Palace
|
Westminster
|
Tower
|
The Houses of
|
London
|
The Tower of
|
Bridge
|
Trafalgar
|
Tower
|
Bloody
|
Ben
|
White
|
Square
|
Tower
|
Abbey
|
Buckingham
|
Parliament
|
|
Учащиеся соотносят слова и записывают пары слов
|
Конкурс №5
«Описание достопримечательностей Лондона»
"DescribethesightsofLondon"
|
8
|
Look at the map of London. Find the places you know about. Find and name new places. Name the sights of London. Describe any place you like.Trafalgar Square
Houses of Parliament
Big Ben
Tower
Tower Bridge
Buckingham Palace
Westminster Abbey
|
Учащиеся описывают достопримечательности Лондона
|
Конкурс №6 «Разгадайкроссворд» "Dothe crossword puzzle"
|
8
|
Look at the board. Your task isto dothe crossword puzzle
|
Учащиесяразгадываюткроссворд
|
Конкурс№7 «Ответьнавопросы»
"Answer the questions"
|
3
|
Answer the questions:
1. What are the parts of the UK?
2. What is the name of the Queen?
3. What is a double-decker?
4. Where do ravens live?
5. What is London’s river?You are welcome. Have a nice day.
|
Учащиеся отвечают на вопросы и получают жетоны за правильный ответ
|
Конкурс№8 «Составьдиалог»
"Make up a dialogue"
|
3
|
- Excuse me, am I far from Trafalgar Square?
- How can I get there?
- I’m afraid you are.
- It’s very easy. Take bus №64 and you’ll be there in ten minutes.
- Thank you very much.
-You are welcome.
|
Ученики пытаются составить диалог в правильном порядке
|
Итог урока.
|
2
|
Учитель подсчитывает жетоны и объявляет победителя.
|
|