«What Films Do You Like Best?(Какие фильмы тебе нравятся больше всего?)»
Submitted by Елена Сидорова on пн, 21/01/2013 - 19:04
Ход урока:
1 фаза урока – фаза вызова:
(Цель – актуализировать опыт и знания учащихся, полученные на уроках английского языка и по другим предметам, подготовить к восприятию информации урока)
· I’m going to invite you to the cinema. But we should decide what film to choose.(слайд2). Приём «Зрительнаяассоциация».
(Я собираюсь пригласить вас в кино. Но мы должны решить, какой фильм выбрать).
Let’s discuss different genres of films. What genres of films do you know? (Мы будем разговаривать о разных жанрах фильмов. Какие жанры фильмов вы знаете?). Приём«Кластер» на интерактивной доске.
What is associated in your mind with these films? Let’s work in groups. The 1st group will write your associations with action films. And the 2nd group will write your associations with horror films. You have2 minutes. (Какие ассоциации у вас возникают в связи с этими фильмами? Работа в группах. 1 группа пишет свои ассоциации с боевиками. 2 группа пишет свои ассоциации с фильмами ужасов. Листы присоединяются к кластеру).
Well, we are going to listen to the 1st group. (Первая группа читает свои ассоциации).
Вопрос ко 2 группе: Do you agree with all these words? Can you add anything?
Now we are going to listen to the 2nd group. (Вторая группа читает свои ассоциации).
Вопрос к 1 группе: Do you agree with all these words? Can you add anything?
· But what about you? Do you like or dislike action and horror films? Why? (Ребята, а вы любите или нет боевики и фильмы ужасов? Почему?)
2 Фаза урока – фаза осмысления содержания:
(Цель - сопоставить новую информацию с уже имеющимися знаниями и опытом; акцентировать внимание на поиск ответов на возникшие вопросы и затруднения)
· (слайд) You see that 154 fans gave their comments in the forum. 69% of them chose action films and 31% - horror films.
· Let’s read their comments and see their arguments. But look, some letters are missed. Fill in the blanks forming adjectives.
Упражнение. Заполните пропуски в предложениях, трансформируя данные слова. (Ключи: 1. marvelous, 2. exciting, 3. frightening, 4. wonderful, impressive, 5. dreadful, rotten.) Упражнение выполняется на интерактивной доске.
1. I can’t say that I like action films very much. Special effects are usually _____________ but they are unrealistic.
marvel
2. I do love action films. They are very dynamic and really
____________________.
excite
3. We watched a horror film yesterday. The plot was really
____________________.
frighten
4. I do love action films. I find them _____________
and ________________.
wonder
impress
5. I hate watching horror films. I suppose them to be __________________ and ____________________.
dread
rot
· You see that one of the teenagers thinks that action films are wonderful and impressive. Let’s read other teenagers’ opinions about action films. The 1st group will try to choose arguments for action films. And the 2nd group - against them. You have 3 minutes to do this task. (Work in groups. Reading for specific information).
Давайте прочитаем мнение подростков о боевиках. 1 группа выберет аргументы в пользу боевиков. 2 – против них. (Работа в группах. Чтение с целью извлечения конкретной информации.) – 3 минуты
· Приём «Фишбоун». Заполнение аргументами из текста.
Now we see only a fish bone. We should fill it in with the arguments from the text.
· And what is your opinion about horror films? (А что вы думаете о фильмах ужасов? Высказывают своё мнение с опорой на «Фишбоун»)
If you ask me, when I was 20 I did love horror films.I think they were dynamic and dramatic. They had a mysterious plot. They kept in suspense. When I saw them I had goose bumps on my skin. But nowadays there’s too much violence in horror films.
·
3 Фаза урока–фаза рефлексии:
(Цель – обобщить материал, подвести итоги).
· (слайд) Составление хокку или хайку
· Remember your impressions and emotions when you saw action and horror films. Make up hokku about them.
I like (hate) action films, I like (hate) horror films,