Submitted by татьяна александровна финагина on пн, 24/09/2012 - 22:28
Организационный момент.
- Good afternoon, boys and girls. It's a lovely day today, isn't it?
- How are you?
- Who is absent?
- Who is on duty today?
- Who can tell me what day is it today?
- Today we will find out what places of entertainment people visit and why they like to go there.
Фонетическая зарядка.
- Let’s remember the irregular verbs now.
I’ll tell you the first form of irregular verb and you'll name the second form and the third form.
Учащимся предлагается вспомнить 3 формы неправильных глаголов.
1. Называю первую форму неправильного глагола, а учащиеся называют вторую и третью формы.
2. Называю неправильный глагол на русском языке, а ученики переводят его на английский язык и произносят хором или индивидуально все формы глагола.
Речевая разминка.
Класс делится на 2 команды
Let’s remember our game “A Boaster”.
Each team will think of different statements.
Your task is to express your doubt.
Игра«Хвастун».
Команда1 – I will go to the seaside tomorrow.
Команда2 – You will not go to the seaside tomorrow.
Команда2 – I have met the musician of the famous rock band recently.
Команда1 – You have not met the musician of the famous rock band recently.
Команда2 – You didn’t go to the amusement park yesterday. Etc.
Участники каждой команды по очереди выдвигают различные предположения по теме «Организация досуга»,
задание для команды противников – выразить свое несогласие (составить отрицательное предложение).
Необходимо побуждать учащихся составлять предложения в различных временах.
Развитие навыков поиска информации.
Подготовить сообщение о столице нашей родины Москве.
The Bolshoi Theatre
The Maly Theatre
St. Basil's Cathedral
The metro system
The Kremlin.
Have you ever been to Moscow?
- Do you like to go to the museum?
Is visiting galleries your hobby?
How often do you go to the circus?
Have you ever been to St. Petersburg (Moscow, Perm)?
What places of interest do you admire?
What places would you like to visit?
Физкультминутка.
Now, dear friends, it’s time to do some exercises. Stand up, please.
Hands on your hips, hands on your knees,
Put them behind you if you please.
Touch your shoulders, touch your nose,
Touch your ears, touch your toes.
Raise you hands high in the air,
At your sides, on your hair
Raise your hands as before
While you clap: one, two, three, four.
Введение нового материала по теме «Пассивный залог».
It’s time to open your textbooks, page 47, exercise 104. We are going to read and translate the sentences in the Passive Voice. When do we use the Passive Voice? We use the Passive when we don’t know or care who the doer of the action is. We use the Passive when the “doer” is obvious. If the action itself is more important than who does/did it, we use the Passive Voice. You can see the examples of the sentences in your textbooks, page 47, “Grammar Focus”.
Я знакомлю учащихся с новым грамматическим материалом по теме «Пассивный залог» (прикреплённые файлы 1,2)
Активизация лексических и произносительных навыков по теме " Путешествие в Лондон".(презентация достопримечательностей ,файл 3)
На: “We are travelling to London". Passive Voice”