Место работы:
<p> Учитель английского языка, МОУ «Арская средняя общеобразовательная школа №1 им. В.Ф.Ежкова с углубленным изучением отдельных предметов»</p>
Урок английского языка в 9-м классе
по теме: “Free Time”
Тема: “Free Time ”
Цель урока:
Развитие речевых УН по теме “Free Time” .
Задачи урока:
- Активизировать в речи учащихся лексику по теме “ Free Time”.
- Развивать УН аудирования и чтения с различной стратегией, умения извлекать из услышанного текста информацию.
- Развивать УН устной речи по теме (монологическая и диалогическая речь – передача содержания услышанного текста).
- Воспитывать познавательный интерес, самостоятельность, положительную мотивацию к изучению АЯ.
Описание: предполагается, что данный урок проходит в компьютерной лаборатории, где у каждого учащегося есть доступ к компьютеру. Задания этого урока выполняются учащимися индивидуально. Итоговое задание на говорение может готовиться и презентоваться как индивидуально (монологическая речь), так и в парах (диалог). Письменные задания выполняются учащимися в handout’е, выданном им учителем в начале урока (см. ниже).
План урока
I. Организация начала урока.
- Good afternoon, children! I hope you all feel well today and ready for the lesson.
First of all, I want to offer you to listen to the dialogue and guess what theme we shall discuss today.
- Are these seats ours?
- No, I don’t think so. These are C-14 and C-15, and we have C-16 and C-17.
- I see they are further in the row.
- Let’s hurry up.
- Where does the action take place?
- At the theatre or cinema…
- So the theme of our lesson is “Free Time”.
- Tastes really differ… Different people spend their free time differently. Some of us are cinema- and theatre-goers, others enjoy spending a quiet evening at home.
II. Речевая зарядка.
- Look at the screen and make up all possible expressions connecting with theme of the lesson.
http://fcior.edu.ru/start-download.action?id=33870F5F-F822-0366-88EA-CE554223808D
III. Активизация в речи лексики по теме.
- Let’s see what the most popular pastime activities are. Look at the screen, listen to the text and do the task.
http://fcior.edu.ru/start-download.action?id=D656EEBC-9901-14B6-38E9-0D158480582A
IV. Аудирование и чтение с различной стратегией.
1. Text 1.
- Now let’s listen to the texts.
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/i-wanna-talk-about/coventry-city-football-team Download audio (right click & save)
- Let’s work on the tasks after the text. You should find the correct answers. (Press Task and follow the instructions).
2. Text 2. http://learnenglish.britishcouncil.org/en/magazine/surfing
- Do the vocabulary activity before you listen. (Press Preparation). Then listen to the article and do the task to check your comprehension. (Press Task and follow the instructions).
V. Монологическая речь.
- Share the information about free-time activities with your classmates.
Fill in the handout (Tasks I, II).
VI. Диалогическая речь.
- Listen to the dialogue.
http://fcior.edu.ru/start-download.action?id=87617472-BE78-6473-5E80-F7E990C1C5A2
-What activities are mentioned in it?
- Try to act out the dialogue.
VII. Рефлексия на тему «Как прошел урок?»
- Did you like the lesson in general?
-What task was the most/least interesting, easiest, most difficult? Why?
VIII. Постановка домашнего задания.
- Read the text and do the tasks.
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/magazine/girls-games
Student’s Handout
Write down all free-time activities you find extreme
-
- Write a letter to your English pen-friend. Tell him/her about your free-time activities. Ask about teenager’s preferences in England. (В 9-м классе обучающиеся уже хорошо знакомы с форматом английского письма).
-
- Write down all free-time activities you find usual
|