Данные об авторе
Автор(ы):
Зайцева Альбина Петровна
Место работы, должность:
МОУ "Альшеевская средняя общеобразоватльная школа Буинкого района РТ" учитель технологии, чувшского языка и литерауры
Регион:
Республика Татарстан
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования:
среднее (полное) общее образование
Целевая аудитория:
Учитель (преподаватель)
Цель урока:
Алфавит синчен вереннине сиреплетесси; сас паллисене терес калама верентесси; сасасемпе сас паллисем синчен вереннине сирепетесси; словарьсемпе уса курма веренесси.
Тип урока:
Урок закрепления знаний
Учащихся в классе (аудитории):
16
Используемые учебники и учебные пособия:
"Чаваш челхи"
автор:Л.П.Сергеев, Е.А.Андреева, Г.Ф.Брусова
Используемая методическая литература:
Нет
Используемое оборудование:
мультипроэктор, экран, презентаци, тест, орфографи словаресем
Краткое описание:
Урок повторение . Закрепление изученного для общеобразовательных школ с чувашским языком обучения
Урок теми : Алфавит. Вереннине аса илни.
Урок тесе : Вереннине аса илни.
Веренту теллеве : Алфавит синчен вереннине сиреплетесси; сас паллисене терес калама верентесси; сасасемпе сас паллисем синчен вереннине сирепетесси; словарьсемпе уса курма веренесси.
Воспитани теллеве : нумай пелес туйама аталантарасси.
Анлантару теллеве : Алфавит пурнасра мен тума кирлине сиреплетесси.
Урок юхаме
1. Урока йеркеленни. Слайд.
2.Тестпа еслесси.
Терес хуравсене саврашка ашне илер.
Тест?
Каланин т.ллевне кура предложенисем пула==.%
1?Калуллё?
2?Ыйтуллё?
3?Хистевл.?
4?Кёшкёруллё?
Предложенин т.п член.сем%
1?Определени?
2?Сказуемёй?
3?Дополнени?
4?Подлежащи?
Диалог вёл%
1?П.р =ын кала=ни?
2?Ик. =ын кала=ни?
Текст вёл%
1?Нумай предложени?
2?П.р-п.ринпе шухёшпа =ыхённё предложенисем?
Сёнлав текст вёл%
1?Й.ркипе пулса пыракан .=сене каласа е =ырса кётартни?
2?Япалана е пулёма сёнласа кётартни?
3?Пулёмсене: япаласене: .=-х.ле хак пани: п.т.млет\ туни?
Хутлё предложени%
1?Хутлё предложени п.р хутсёр предложенинрен тёрать?
2?Хутлё предложени ик. е теми=е хутсёр предложенирен тёрать?
+ак схема п.лтерет? А% Т ?
1? Хутлё предложение?
2?Т\р. пуплевл. предложение?
3?Диалога?
Ч.н\ сёмах. вёл%
1?Кама е м.не ч.нсе каланине кётартакан сёмах?
2?Автор сёмах.?
3?Т\р. пуплев сёмах.?
3? Кроссворд?
Урок темине п.лес тесе кроссворд шутлёпёр?
1?Сёмахсене т.р.с =ырмалли й.ркесемпе правилосене м.н те==. (орфграфи)
2?Ик. е теми=е =ын кала=ёвне м.н те==. (диалог)
3?Сёмахсене т.р.с калама в.рентекен наукёна м.н те==. (орфоэпи)
4?Самах сыпёк.сенчен п.рне вёйлёрах: тёсарах каланине м.н те==. (ударени)
5?Й.ркепе пулса пыракан .=сене каласа е =ырса кётартакан текста м.нле текст тетп.р ( калав)
6? Сасёсене =ырура палёртмалли мелсен й.ркине м.н те==. (графика)
7?Пулеври сасёсем =инчен в.ретекен наукёна м.н те==. (фонетика)
-Палёртнё юпара м.нле сёмах пулч. (алфавит)
4?Урок темипе: т.ллев.семпе паллаштарасси? Число: класри .= =ырасси? Слайд?
5?Терминсене =ир.плетсе хёварасси? Слайд?
орфографи
орфоэпи
графика
фонетика
6?Исследовани .=.?
(П.р ача алфавит сёмах ё=тан пулса кайни =инчен каласа пама хат.рленет)
7?Алфавитпа .=лени? Слайд?
-Чёваш алфавит.нче ми=е сас палли? (37)
-Вырёс алфавит.нче ми=е сас палли? (33)
-Чён чёваш сас палли ми=е? (4)
-Хёш.сем?
-Ми=. у=ё сас палли?
-Хёш.сем?
-Ми=е хупё сас палли?
-Хёш.сем?
-Хёш сас палли сасёсене п.лтермест? (ъ:ь)
-Хёш сас паллисем ик. сасса п.лтере==.?
8?П.т.млет\? Слайд
9? Сас паллисене т.р.с каласси? Слайд?
10? Алфавитпа ё=та усё курни?
-Алфавит п.лни пире прнё=ра кирл.-ши?
-Хё=ан кирл.?
-Кама кирл.?
1?В.рентекенсене журнала хушаматсене =ырма?
Класри ачасен хушамач.сене афлфавит й.ркипе =ырасси?
-Пир.н класра ик. хушамат С сас паллинчен пу=ланать вара м.н тумалла-ши?
2?Архивсенче кирл.?
3?Библиотекёсенче кирл.?
4? Словарьпе усё курнё чухне кирл.?
Орфографи словар.нче пылчёк сёмаха м.нле =ырнине ачасем тупса кала==.?
11? Т.рл. йывёрлёхпа =ыхённё .=? Слайд?
12?Словарь .=.? Слайд?
13? Писательсем =ичен аса илесси? Слайд?
14? Физкультура саманч.? Слайд?
15?Сасёпа сас паллине уйёрасси? Слайд?
16? К.некепе .=лесси? 140-м.ш хёнёхтару стр?62? Слайд?
17?Словарь .=.? Слайд?
18?П.т.млет\ тёвасси?
19? Ачасене п.л\не хакласси?
20? Киле .=? 144-м.ш хёнёхтару стр?63? 1-м.ш ушкён сёмахсене тупса =ырать: 2-м.ш ушкён сёмахсене тупса алфавит й.ркипе =ырать? Слайд?
21? Вёхёт юлсан 142-м.ш хёнёхтару стр?63? Слайд?