Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, демонстрационная доска, карточки с текстами, плакаты, картинки с надписями.
Оргмомент
T: I' m glad to see you at our lesson. We hope you`re fine. Today our English lesson is a little unusual. We have invited the senior pupils to take part in our discussion. Sit down. It`s time to begin our lesson.
P: Good afternoon.
Введение в тему урока. Целеполагание.
T: I would like to start our lesson with such words. Read the quotation. What is it about? “ A man having information possesses the world”
P: We`re going to talk about Mass Media and new technologies.Ученики совместно с учителем определяют тему урока и тему дискуссии.
T: Nowadays information communication is an important part of our life. Also teenagers are fond of new technologies. That’s why our topic is very urgent for discussion
На экране появляются различные картинки, относящиеся к разным областям науки и культуры. Учитель обращается к ученикам с вопросом: Why do we need information? Ученики предлагают свои варианты ответов.. Учитель подводит итог всему сказанному.
Т: People need information in order to keep up with the whole world around them- with vogue, new trends of life and inventions. We live to learn news, we breathe and live with this. But what ways of getting information do you know?
P: Books and magazines, radio ,TV, the Internet.( названия появляются на доске в виде картинок).
T. But what is the latest one which is connected with new technologies?
Ученики безошибочно называют, что это интернет. Таким образом , обучающиеся совместно с учителем определяют тему урока и тему дискуссии.
Основная часть урока.
Организация интерактивной работы.
Т: Children , your told me that we got information from different sources So many men, so many minds. I want to divide you into 3 groups. The first group tells us about newspapers, the second group represents TV and radio, the third one- the internet.
Учащиеся объединяются в группы и ведут обсуждение. Допускается записывать основные мысли. После обсуждения каждая группа презентует свою точку зрения. Другие участники команд внимательно слушают и высказывают согласие или несогласие с приведенными аргументами. Примерные ответы можно представить в виде следующей таблицы.