Цель: уметь объяснить как приготовить любимое блюдо
Задачи:
Предметные:
повторение и закрепление новой лексики по теме "Food",
развитие навыков диалогической и монологической речи,
закрепление лексико-грамматических навыков по теме.
Метапредметные: создать условия для развития умения планировать свою деятельность и анализировать полученную информацию
Личностные: создать условия для формирования готовности к решению познавательных задач доступными средствами. Формирование способности к взаимопомощи, сотрудничеству при работе как в паре так и в группе. Воспитание познавательного интереса к предмету.
Технологии: проблемное обучение (подводящий диалог), обучение в сотрудничестве, технология формирующего оценивания, игровые технологии (ролевая игра).
Приветствие. Let’s greet our guests. Take your seats, please.
Let’s start our lesson from watching a short video!
Then I’ll ask you to answer my questions:
What are we going to talk about today? Can you cook? What is your favourite dish?
The aim of our lesson is… To learn how to make a recipe in English
: new words sentences a text
What do we need to make a recipe? ( Food) Let’s look at the picture and repeat words.
Are you hungry? What food do you like?
Let’s see if know the words well. Name food on the pictures.
Look at green papers on your desks. What is it? (shopping lists) Where are we going now? (to the supermarket) song.
We need to do grocery shopping. But we are short in time. Let’s divide in groups. Group 1 – you buy only fruits. Group 2 – you buy meat. Group 3- you are in charge of drinks. You have got one minute.
Are you ready? Choose a person to come and put you food in our shopping cart.
Good job! Our shopping cart is full of food now. Let’s go back home and cook it!
Let’s look at the cooking verbs. Listen and repeat.
What we can do with
eggs
cucumber
milk
cake
meat
tomatoes
sugar
potatoes
fish
Choose cards and show them to me.
Now we are ready to make our own recipe. You have got 3 minutes to prepare your dish presentation. Imagine that you are master chefs now.
Answer these questions:
What do you need? What are the steps of cooking?
Давайте подведем итоги сегодняшней работы:
Какая цель была сегодня перед вами стояла? Узнали ли вы сегодня что-либо новое?
Справились ли вы с заданием?
Справились ли вы самостоятельно или ребята в группе вам активно помогали?
Оцените свою работу самостоятельно (выдать им лист самооценки)