Официальный сайт circ-a 24/7/365

НФПК
Проект реализуется
Национальным фондом подготовки кадров
Вы не зарегистрированы

Авторизация



Вот и мы

Размещено: Ирина Юрьевна Зубарева - чт, 24/11/2016 - 23:38
Данные об авторе
Регион: 
Московская область
Характеристики урока (занятия)
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
6 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 
  •     Образовательные: - во всех видах речевой деятельности повторение и активизация ранее изученных лексических единиц, обобщение и систематизация знаний полученных по теме: “Here we are”. (“Вот и мы”)
  •     Развивающие: развитие памяти, внимания, речевых и мыслительных способностей обучающихся по пройденным темам Модуля 2, высказывания своего мнения.
  •     Воспитательные:

    -создание положительной мотивации для дальнейшего изучения языка;

        -воспитание умения слушать друг друга, работать в группах;

        -воспитание добросовестного отношения к учёбе;

        -обучение обучающихся целеустремлённости, преодолению   трудностей.

  •     Практическая: активизация и совершенствование овладением такими видами речевой деятельности как аудирование, чтение, говорение через выполнение заданий.
Тип урока: 
Урок обобщения и систематизации знаний
Используемые учебники и учебные пособия: 

Для проведения аудирования был использован текст из Test Booklet Test 2a УМК “Английский в фокусе-6” Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс для обучающихся 6а класса общеобразовательных школ. Для проведения речевой зарядки использовалась аудиозапись: упр. 9 стр.19 учебника. Для проведения физминутки видеозапись песни “Clap your hands”.

Краткое описание: 
<p>Урок английского языка по теме &ldquo;&ldquo;Here we are&rdquo;, &ldquo;Вот и мы&rdquo;&rdquo; разработан по учебнику &ldquo;Английский в фокусе-6&rdquo; Ю.Е.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс для обучающихся 6а класса с высокой мотивацией в обучении английскому языку.</p> <p>Урок разработан в соответствии с темой и учитывает возрастные особенности обучающихся (при построении собственных высказываний ученик опирается на ключевую фразу &ndash; клише).</p> <p>Урок позволяет обобщить и закрепить лексический материал по теме модуля и грамматический материал по теме &ldquo;Неопределённые местоимения и неопределённый артикль а (an)&rdquo;. Включает все основные виды речевой деятельности: аудирование, чтение, говорение, письмо.</p> <p>На уроке используется презентация, разработанная при помощи программы POWER POINT, как сопровождение повторяемого материала, как средство организации самостоятельной работы и самопроверки обучающихся. Использование презентации наиболее полно позволяет развивать речевые способности обучающихся, увеличить объём предлагаемого для обобщения материала, а также развивает интеллектуальные, творческие способности, обеспечивает личностно - ориентированный подход.</p> <p>Визуальный материал способствует лучшему обобщению и систематизации знаний по модулю, повышает мотивацию обучающихся к предмету.</p>

Ход урока

Stages of the lesson

 

Teacher’s activity

Students’ activity

 

Вводный этап. Организационный момент (1 мин)

 

Учитель приветствует учеников

Good morning, children! I am glad to see you again, dear friends!

How are you?

Who is on duty today?

Who is absent today?

 

Ученики приветствуют учителя

I’m fine. I’m OK!

I’m on duty today.

.... is (are absent). Everybody is present.

 

The beginning of the lesson Slide 2 (2 мин)

 

As usual we start our lesson with some questions.

1/What’s the date today?

2/What’s the day of the week today?

3/What’s your favourite day of the week?

4/What time is it?

5/There is a vase ... the table.

6/There is a dog ... the table.

7/We can buy stamps at the ... ....

So, let’s try to remember. What module did we learn to ask such questions, these prepositions and establishments in?

You are perfectly right.

 

1/Today is the 21st of October.

2/ Today is Wednesday.

3/My favourite day of the week is ...

4/It is...

5/There is a vase on the table.

6/There is a dog under the table.

7/We can buy stamps at the post office.

In Module 2

 

Presentation of the aim of the lesson. Slide 3 (2 мин)

 

Look at the screen. What themes should we discuss speaking about Module 2 “Here we are»

So, we’ll try to speak about themes Module 2 “Here we are»

 

Tell the time, prepositions of time and prepositions of place, seasons, streets, shops...

 

Check up home work Проверка домашнего задания (2 мин)

 

Let’s check your homework. What was your homework? Open your copy book and let’s check your table

 

Pupil answers: The task was to revise module 2 and write a table:

The first column – the name of the part of the Module, the second column – the main ideas of this part

2a - Happy times – holidays, invitations, invitation cards (how to write them), days of the week /months/, seasons, ordinal numbers, prepositions of time, telling the time, interviewing classmates about birthdays

2b – My place – rooms and furniture, a/an/some/any, prepositions of place, dialogue: moving into new house, wh, a description of your living room

2c - My neighbourhood - the types of shops, establishments, streets, a description of your neighbourhood

2d – Culture Corner – Oxford Street in England, Hollywood Boulevard in Los Angeles in the USA, Wall Street in New York in the USA English in Use – about requesting services

English in Use 2 - English in Use 2 - requesting services, /u:/- /u/

Extensive Reading – Maths - Draw a map to scale

Progress check 2 – What time is it? Circle the odd word out. Complete the sentences with prepositions of place. Underline the correct word (a/some/any). Fill in at, in, on. Match the questions with the correct answers. Now I can... in English

Spotlight on Russia - Dachas - What’s a dacha? What do you usually do there?

 

Warming-up Phonetic drill

Фонетическая зарядка: (2 мин) Slide 4

 

Complete the lines with the words:

whole, where, why, which, whose, what, whom

In which words are “w” or “h” silent?

Tell the rule.

 

[w]- where, why, which, what,

[h] – whole, whose, whom

“w” – before vowels “a, e, i, y”

“h” – before vowel “o”

 

Speech drill Речевая зарядка Slide 5 (1 мин)

 

I would like to ask you some questions. Listen to me very attentively and then answer:

1/ When do you usually get up in the morning?

2/ When’s your birthday?

3/ When were you born?

4/ How old are you?

Well done.

 

Children answer:

1/ I usually get up at ... o’clock

2/ My birthday is on the ....

3/ I was born in ... .

4/ I am ....

 

The Main Part. Формирование установки на восприятия учебного материала (организация познавательной деятельности) Creative work Slide 6 (5 мин)

 

In groups, make a calendar showing your classmates’ birthdays. Present it to the class.

 

Work in groups

 

Grammar activity. Slide 7 (2 мин)

 

Let’s try to remember. When we use a, some, any. First, fill in the gaps with a, some, any.

Complete the sentences, using a, some, any

1. There are... cushions on the sofa.

2. There aren’t ... paintings on the wall.

3. There is ... wardrobe in the bedroom.

Form the rule

 

Some

Any

A

Form the rule:

1/ We use some in affirmative plural.

2/ We use any in the negative and interrogative.

3/ We use a in the singular.

 

Let’s have a rest Slide 8 (2 мин)

 

Oh, I see you are tired. It’s time to have a rest. Stand up, please. Let’s do exercises and sing.

 

Children, do exercises and sing a song

 

Reading activity Slide 9 (4 мин)

 

Read a letter and mark the sentences T (true) or F (false) (приложение 1)

 

Children in groups read and do the task

 

Work with vocabulary Slide 10 (2 мин)

 

From this text choose the words which you have learnt from module 2 (8) and find out the prepositions of place (3)

 

Work in groups

 

Speaking skills.

“ My neighbourhood”Slide 11 (5 мин)

 

So we spoke much about Andy’s neighbourhood.

What can you say about your neighbourhood?

Do you like or dislike your neighbourhood? Why?

Begin your description with phrases:

I think ....

As for me....

To my mind....

 

Monologue speech, beginning their descriptions with phrases

I think

As for me

To my mind

Dialogues

 

Listening Skills Slide 12 (5 мин)

 

Listen and for questions 46-50 tick the correct box.

 

Do the tasks

 

The end of the lesson

Home task

Marks

Conclusion Slide 12 (2 мин)

 

Please, open your diaries (record books), write down your homework for the next lesson. It is to answer the questions on p.25 for Module 3 Your marks are...

Thank you for your work. Everybody was very active today. You did your best. Our lesson is over. Good bye.

 

Write their home task

 


»  Тэги к этому документу:

Поиск

Loading

Оценка материала

...

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн