1.Начало урока. Приветствие .- Good morning , children!- Good morning teacher, we are glad to see you. - I am glad to see you too , sit down, please.
2.Фонетическая зарядка
3. Зарядка речевая и физическая.:
Why do you cry Willy?
Why do you cry?
Why Willy? Why Willy?
Why, Willy, why?
4. Тренировка в произношении названий школьных предметов .
a)(на экран через проектор выводятся картинки с изображением школьных предметов и их названия , уч-ся повторяют за Карлсоном )
Carlson :
At our school we have English, Music ,History, Geography, Art, PE etc.(по щелчку учителя появляются картинки)Repeat after me. Name what you have at your school. Do you like (English)? Do you like ( Maths) ? Is (PE) your favourite subject?
b) Lets divide into two teams. Name the subject you remember in turns .The team which name the last subject is the winner.
- Пока мы разговаривали, слова сбежали от нас .Давайте восстановим их. (учитель щёлкает картинку с предметом , уч-ся называют предмет, учитель щёлкает ещё раз и появляется название предмета.)
-Listen to Carlson and guess what subject it is.
We write and read English at this lesson.
We run and jump at this lesson.
We count at this lesson.
We study nature at this lesson.
We study our planet at this lesson.etc.
- Обучение навыкам чтения с извлечением информации.
- Hello! My name is Pete and I’m nine. I’m in year 3 at school. I like Maths , PE, Music , Art but my favourite subject is English . And what about you?
- Answer my questions: What’s the boy’s name? How old is he? What year is he in? What’s his favourite subject?
- Finish my sentences :
- His name is …(Pete)
- He’s in year … ( three) .
- Pete likes … ( Maths, PE, Music )
- But his favourite is …( English)
- While we are talking the last sentence is missing. Do you remember it? Say it. (учитель щёлкает на последнее предложение , оно исчезает, уч-ся по памяти восстанавливают его. Потом ещё одно исчезает по щелчку и дети его называют , и так исчезают все предложения , уч-ся по памяти называют их )
(на экране появляются предложения по щелчку учителя с пропущенными местоимениями. Уч-ся читают, называют пропущенное слово , один из уч-ся подходит к компьютеру и щёлкает на нужное местоимение и оно становится на место ).
1 I have got a mum.___ name is Ann.
2 He has got a brother. __ name is Sam.
3 We have got a dog. ___ dog is Rex .
4 You have got a fish .__ fish is yellow.
5 I have got a rabbit .___ rabbit is grey.
6 She has got a family . ___ family is nice.
( my, your , his , her, our , their)
|