- Начало урока.(7 минут)
Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока.
T.: Good morning boys and girls. Glad to see you. How are you feeling today?
II. Основная часть урока.(30 минут)
T.: Today we ‘re having an unusual lesson – a competition between 2 teams. (команды представляются)
There are 6 rounds. For the right answer you will get points. So, the first round. Let’s start!
- Warm up. (Предлагаются слова на разную тематику. Дети должны сделать хлопок, как только услышат слово по теме «Одежда»).
- Who is the first? (Дается перечень слов по теме одежда. Команды должны отобрать их в соответствии с выбранным временем года)
- Who is the best listener? (дети слушают диалог и выписывают лова по теме одежда)
Ann: Mum, We are going to the theatre with Granny, and Brett doesn’t want to put on his new coat and trousers.
Mother: Oh, Brett why don’t you want to put on your new coat and trousers, I wonder? They are so nice! They suit you so well. You’ll look great!
Brett : Tastes differ. I don’t like new clothes.
The teams sing «The kittens’ clothes»
- Сrossword puzzles. Капитаны заранее готовят кроссворды соперникам по теме «Одежда»
- Who is the best Grammarian?
(детям предлагается на время выполнить грамматическое задание)
- Coats are (warm) than jackets
- Ann’s skirt is (beautiful)
- Bill knows English (good) than Mike
- English is the (good) language
-
- Who is the best speaker? (представители команд описывают картинки)
|