- Начало урока.(7 минут)
Организация класса, речевая разминка, создание мотивации для последующей работы по теме урока.
T.: Good morning boys and girls. Glad to see you. How are you feeling today?
II. Основная часть урока.(30 минут)
T.: Today we ‘re having an unusual lesson – a competition between 2 teams. (команды представляются)
There are 6 rounds. For the right answer you will get points. So, the first round. Let’s start!
- Warm up. (Предлагаются слова на разную тематику. Дети должны сделать хлопок, как только услышат слово по теме «Одежда»).
Who is the first? (Дается перечень слов по теме одежда. Команды должны отобрать их в соответствии с выбранным временем года)
- Who is the best listener? (дети слушают диалог и выписывают лова по теме одежда)

Ann: Mum, We are going to the theatre with Granny, and Brett doesn’t want to put on his new coat and trousers.
Mother: Oh, Brett why don’t you want to put on your new coat and trousers, I wonder? They are so nice! They suit you so well. You’ll look great!
Brett : Tastes differ. I don’t like new clothes.
The teams sing «The kittens’ clothes»
- Сrossword puzzles. Капитаны заранее готовят кроссворды соперникам по теме «Одежда»
- Who is the best Grammarian?
(детям предлагается на время выполнить грамматическое задание)
- Coats are (warm) than jackets
- Ann’s skirt is (beautiful)
- Bill knows English (good) than Mike
- English is the (good) language
-
- Who is the best speaker? (представители команд описывают картинки)

|