Образовательная: совершенствовать навыки работы в группе, совершенствовать навыки монологического высказывания по теме «Идеальная школа», совершенствовать умение создавать мини-проекты на уроке, выполнять тренировочных упражнений на закрепление грамматического материала.
Развивающая: развивать навыки аудирования, развивать навыки работы в группе, развивать навыки монологической и диалогической речи по заданной теме.
Воспитывающая: воспитать у учащихся интерес к дальнейшему изучению английского языка, способствовать воспитания умения работать в коллективе.
Здоровьесберегающая: обеспечить наиболее комфортные условия работы учащихся с учётом их индивидуальных особенностей.
Планируемые результаты:
Предметные: читать с полным пониманием короткие тексты информационного характера об образовании в Великобритании и России, находить в них запрашиваемую информацию, заполнять пропуски в предложениях (глаголами в нужной форме, новой лексикой)
учиться употреблять модальный глагол shall.
Метапредметные: работая по плану, сверять свои действия с целью и, при необходимости, исправлять ошибки с помощью учителя, составлять план выполнения задач, решения проблем творческого и поискового характера, выполнения проекта совместно с учителем, осуществлять действия по реализации плана, учиться обнаруживать и формулировать учебную проблему совместно с учителем, выбирать тему проекта с помощью учителя.
Личностные: желание приобретать новые знания, умения, совершенствовать имеющиеся.
Сценарий урока
Мотивация и целеполагание.
Good morning, boys and girls!
I`m glad to see you again. How are you? Meet our guests, please. Sit down, please. Look at the screen.
Видеоролик What makes a school good?
What did you understand?
Tell me please what we will speak today about. Ответыдетей.
Open please your copybooks and write down the day and the date. The topic of our lesson is “Our perfect school”
Today we'll have a talk about the role of school in our life and about an ideal school for you. Every day a lot of pupils go to school to learn new things, to meet new friends. Every day you get up early in the morning, take your bags and go to school. Your parents say to you: “Don’t be late ! Come in time!”
Фонетическая зарядка.
Name, does your mother talk to you these words? About this there is a poem. Look at the screen.
Mind the clock
And keep the rule
Try to come
In time to school !
If you can, try to learn this poem by heart, or you can read it. All together!
Активизация лексических единиц по теме «Школьная жизнь».
Answer the questions. If you have some difficulties to answer the questions, you can use the expressions from ex.46 p. 71. Open your SB
Name, I would like to ask you a question.
Do you want to study in an ideal school?
Why do you want to study in an ideal school?
Name, do you think that it is important to study in a modern building?
Name, what subjects are you interested in?
It is a good idea to have no tests in History and Literature lessons, isn’t it?
Do you help each other with the homework?
Do you like to study?
What are your teachers?
Чтение текста.
Групповая работа.
At the beginning of the lesson you took places, as you want. And now I want you to stand up and choose any of the papers. Now you have 2 minutes to classify and divide into 3 groups. As you want. And now we have 3 groups. Say me please, how you chose the group. Sit down, please.
Let’s open your SB p.72 ex.52. Распределяютексты
Each of them has a text. You should tell us what a student thinks and give your opinion. So, children, all pupils want to study in a perfect school. Let`s read the opinions of pupils from different countries and find out what they think about perfect schools.
Учащиеся выполняют задание 52 на стр. 72 в учебнике. Тексты прочитываются вслух. Понимание прочитанного проверяется ответами на вопросы по текстам и дальнейшим выполнением задания. Учащиеся узнают о представлениях подростков из разных стран об идеальной школе.
Do you agree with these pupils? Whose description of a perfect school do you like? Do you want to study in an ideal school? What school should it be?
And now we begin to build our ideal school.
Закрепление грамматического материала.
But at first you remember grammar about some modal verbs. Look at the screen. And now you have the task.
Say me please what verb you will use to describe rules and ideal school?
It’s time to make up the project.
Работа над мини-проектами.
Now, boys and girls, divide into groups of four, please. You will draw a poster and write your own proposals about a school your dream. Then we shall listen to your choice. You have 7 minutes. Please, start your work !
Dear children, you can see 4 quotations on the walls of our classroom. Read them. Can you translate. And now I want you to choose this sentence, that you like best of all. Think, please, why you choose this sentence.
Only the educated are free.
Epictetus
He, who opens a school door, closes a prison.
Victor Hugo
Educating the mind without educating the heart is no education at all.
Aristotle
Dear children! Thank you for your work at the lesson! I`ll give you good marks for your work. Your task is to write your own story about your ideal school.