Урок английского языка в 5 классе ( учебник М.З. Биболетова по ФГОС)
Тема урока:Открываем достопримечательности Лондона
Автор разработки: учитель МОУ «СОШ с. Михайловка Саратовского района Резанова Н.И.
Ход урока:
1. Организационный момент: приветствие, речевая разминка, рефлексия на начало урока, диалогическая речь.
- Good morning, boys and girls! (Good morning!)
- I am glad to see you. (We are glad to see you, too)
-Today we have unusual lesson. We have guests. Say Good morning to our guests! (Good morning!)
- Sit down, please. Get ready for the lesson. I am waiting for you to be quiet. Let’s start our lesson.
- Who is on duty today?( I am on duty today.)
- Who is absent today? (Ann absents today. / All present.)
- What day is it today? (Today is …Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday )
- What date is it today? (Today is the…of….
- How are you? (I am…fine, OK, happy, very good, very well, not bad)
- What is the weather like today? (Today is…/It is….windy, cold, cloudy, snowy)
- What do you think about the upcoming lesson? ( I think that… the lesson will be…interesting, exciting, unusual, surprising…for me.)
- What was your homework? (Workbook/Textbook: excesses № …, page №…To prepare a creative work about…)
-Are you ready?
Доброе утро, мальчики и девочки. Я рада вас видеть. Сегодня у нас необычный урок. У нас присутствуют гости. Скажите гостям «Доброе утро». Садитесь, готовьтесь к уроку. Давайте начнем наш урок. Кто дежурный сегодня? Кто отсутствует? Какой день недели сегодня? Какая дата сегодня? Какая погода сегодня? Как настроение, дела? Что вы думаете о предстоящем уроке? Какое было домашнее задание?
2. Целеполагание: определение темы и целей урока, самоконтроль уровня знаний на начало урока.
-Last lesson we speak about London and its places of interest. Look at the screen.
- What do you see?
- What will we speak about today? (Today we’ll speak about the sights of London)
-Do you want to learn more about London? (Yes, we do.)
- How do you think what the theme of our lesson is? (The theme of our lesson is Discovering places of interest in London)
- What do we need for that? We need:
- to remember the words. Let’s remember the words which will help you to speak and learn about London’s places of interest. Listen to the speaker and repeat after him. (ex 25 p.94)
- to speak about London’s places of interest (presentation What place of interest can you see in the picture?)
- to learn new information about London’s places of interest
-Let’ remember the words. Listen and repaired after speaker.
-Let’ remember places of interest. Answer the questions.What place of interest can you see in the picture?
Today we will learn interesting things about London and how to spend good time there. But before doing it, let's check the homework, which help you to do the task. Let’s start then!
На прошлом уроке мы говорили о Лондоне и некоторых его достопримечательностях. Посмотрите на экран. Что вы видите? О чем мы сегодня будем говорить? Вы хотите узнать больше о Лондоне? Как вы думаете, какая будет тема урока?(Открываем достопримечательности в Лондоне). Что нам нужно сделать для этого?
Сегодня мы узнаем новую интересную информацию о Лондоне и как хорошо провести там время. Но прежде, давайте послушаем ваши работы.
3.Актуализация знаний: монологическая и диалогическая речь, аудирование, ознакомительное чтение.
1)Монологическая речь
- You have prepared the creative works about London and its places of interest. Please let's start.
(презентация творческих работ учащихся, подготовленных самостоятельно дома: Лондонский глаз, Биг Бен, Вестминстерское Аббатство, Тауэр, Дом Парламента, Гайдн парк, Букингемский Дворец, Тауэрский мост)
Thank you very much for your interesting creative work.
2) Актуализация лексического материала
Let’s discuss what tourists can do in London.
-Name the verbs we can use (watch, relax, visit, enjoy, walk).
-Say what they can see (pictures and sculptures, sporting events, films, plays, monuments, beautiful buildings)
-Where can they do it? (art galleries, cinemas, theatres, on stadiums, in the streets, in squares, in parks)
-Make up sentences using the words.
Давайте обсудим, чем туристы могут заняться в Лондоне? Составьте предложения, используя данные слова.
3) Динамическая пауза
-Are you tired?
- Let’ relax a little and sing a song “Claps your hands”
Давайте немного отдохнем и споем песню «Хлопаем в ладоши»
4) Ознакомительное чтение
-Now it’s time to learn about new places of interest. You will work in groups. We have 5 groups. You should read and understand your text and answer the questions. You have 5 minutes.
1 group
Match the sights of London and their Russian equivalents:
- Tower of London
- The Houses of Parliament
- Westminster Abbey
- Big Ben
- St. Paul’s Cathedral
- The British Museum
- The National Gallery
- Buckingham Palace
- Madame Tussaud’s
- Sherlock Holmes Museum
- Science Museum
- The Victoria and Albert Museum
- The museum of Transport
|
а) Национальная галерея
b) Британский музей
c) Вестминстерское аббатство
d) Букингемский дворец
e) Дома Парламента
f) Лондонский Тауэр
g) Биг Бен
h) Собор Святого Павла
j) Музей Наук
k) Музей мадам Тюссо
l) Музей Шерлока Холмса
m) Музей Транспорта.
n) Музей Виктории Альберта
|
2 group
Read the text. Answer the questions.
Madame Tussaud’s is a wax museum. It is an interesting tourist attraction in London. It is the best on a planet wax museum. There are more than 1000 figures of famous people of policy, the arts, film stars, pop singer, sportsmen, poets, writers and scientists. You have a good chance to have photos there.
3 group
Read the text. Answer the questions.
The address of the next museum is 221B Baker Street. It is the London residence of the famous literary person (литературный персонаж) Sherlock Holmes, created by author Sir Arthur Conan Doyle. There we can see the rooms and things which were described in the stories about this famous detective.
4 group
Read the text. Answer the questions.
It is one of the most popular of London`s museums. Science Museum is worth visiting because it is famous for its big collection from airplane to microchips), interesting exhibitions (выставки) and special activities (активности).We can take part in the presentation.
5 group
Read the text. Answer the questions.
The British Museum is a museum of human (человеческой) history and culture in London. Collection has more than seven million objects (предметов) from all continents, illustrating and documenting the story of human culture from its beginnings to the present (с начала времен до настоящих дней).
Questions:
1. What can you see in museum?
2. Is it worth visiting? Why? / Why not?
Please, finish your work. The first group, read your text. Other groups must listen to it and try to understand the text too.
Now groups in turn will read and answer the questions. Each student in the group should answer at least one question. (слайды 23-34)
Сейчас пришло время узнать о новых достопримечательностях Лондона. Вы будете работать в группах. 1 группа – соотнести название достопримечательностей с русскими эквивалентами и найти достопримечательности на карте. 2 и 3 группа имеют по два текста ( работа в группах 2Х2), которые нужно прочитать и ответить на вопросы, задаваемые другой группой.
4. Рефлексия: итоги урока, написание синквейна, самоконтроль уровня знаний на конец урока.
London is one of the most beautiful and famous cities in Europe. It is very interesting and old city. It has so many places to visit. Now let's write sinkveyn about London. What is sinkveyn?
Правила написания синквейна
1. Первая строка - одним словом обозначается тема (имя существительное).
2. Вторая строка - описание темы двумя словами (имена прилагательные).
3. Третья строка - описание действия в рамках этой темы тремя словами (глаголы, причастия).
4. Четвертая строка - фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме (разные части речи).
5. Пятая строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы.
Now answer my question:
-What have we done? (We showed their creative work, read and translated the text, answered questions, watched the presentation, learned more about London, had a good time.)
-Did you like our lesson? (Yes, I did. / No, I did not. I liked the lesson because it was…so interesting, exciting, unusual, surprising, fun…for me/ I learned a lot about/ I worked… well, a lot, very well./ I demonstrated my knowledge./ I surprised my classmates.)
-Your homework are:
- написать синквейн о Лондоне;
- стр.108, упр.72 (читать, знать перевод)
- составить рассказ “I want to visit…”
We can choose the task.
-Our lesson is over.
-Thank you for the lesson.
-See you soon later.
-Good bye.
Лондон – один из наиболее красивых и известных городов в Европе. Это очень интересный и старый город. В нем есть много достопримечательностей. Давайте напишем синквейн о Лондоне.
Итак, подведем итог нашего занятия: Что мы сделали? Вам понравился урок? Почему? Вы можете сделать домашнее задание, выбрав из предложенного.Урок окончен. Спасибо за работу. До скорой встречи.