What clothes do we wear for sport, for rest, for office – work (Приложение1 - слайд№5)?
Учащиеся смотрят на экран и отвечают на вопрос.
b).Look at the next slide and find the words of clothes (Приложение1 - слайд№6)?
Учащиеся смотрят на экран и называют найденные слова. После озвучивания всех вариантов слова, обозначающие одежду, выделяются на слайде разными цветами.
c).Where can we buy clothes?
Учащиесяотвечаютнавопрос.
You are right, in the shop. Let’s revise how we can do it (Приложение1 - слайд№7).
Учащиеся располагают фразы диалога в нужном порядке.
Now look at the screen and check (Приложение1 - слайд№7).
d).Act out the dialogue with your classmate.
Ученики инсценируют диалог.
e). Restorethedialogue (Приложение 1 - слайд №8).
Ученикивыполняютзадание.
Now pay your attention on the screen and check (Приложение1 - слайд№8).
IV. Активизация лексико-грамматического материала по теме “Shoppingforfood”.
a). And now let’s go to the food shop. What food can you name? Look at the screen and name the food. (Картинки)
b). Match the words:
n a glass of sweets
n a loafof milk
n a kilo of bread
n a bar of tea
n a cup of honey
n a jar of cake
n a slice of chocolate
n a piece of meat
c).Choose: some, any, no
n 1. There is ... water in the glass.
n 2. There aren’t ... vegetables on
the plate.
n 3. Can I have ... orange juice?
n 4. Are there ... sweets in the bag? – No, there are..
n 5. Would you like ... coffee?
V. Подведениеитоговурока.
Final marks for the lesson. I thank everybody. You were very active. The lesson is over. Goodbye.