« Nothing Is So Good but It Might Have Been Better»
Submitted by елена михайловна серова on Wed, 08/01/2014 - 20:25
Ход уроков:
1.
Teacher: Good morning, I am very glad to see you today. We continue talking about ways of entertaining. What helps you to entertain yourselves?
P1: We can go to the theatre and watch a play.
P2: I like to watch videos with my friends.
P3: My parents prefer listening to jazz.
P4: I spend my free time surfing the Internet.
Teacher: Right you are. But the choice of entertainments is so big, who can give you a good piece of advice?
P1: my friends
P2: my parents
P3: the ads in the Internet
Teacher: Anything else? And what about the MPAA rating system? Can it help you to choose the film, for example?
Упражнение 1.1 p 202 — проверка домашнего задания.
2.
Teacher: Sometimes parents do not like the choice of their kids, especially if it concerns action films. We are going to listen to the teenagers: Pam, Gary and Sue who are talking about this kind of films and there you come across some unknown words (незнакомые слова вынесены на доску с переводом) – let's read them and pronounce properly.
Well, after listening say who of the teenagers likes and dislikes action films. Ex. 2.1 p 202
(группа сильных учеников слушает без опоры на текст, ребята послабее используют текст в учебнике в качестве помощи)
P1: Sue dislikes the action films.
P2: Gary does like these films.
P3: Pam agrees that there is something good in them, but she doesn’t like to watch them.
3.
Teacher: listen again and say how they explain their choice
(ex. 2.2 p 203 - можно разделить учащихся на группы и попросить первую группу найти аргументы «за», а вторую группу аргументы «против»
- можно одновременно вызвать к доске 2 сильных ребят с высокой скоростью письма и попросить их выполнить упражнение на доске, таким образом аргументы, которые пригодятся для создания монолога будут у них перед глазами)
4.
Teacher: Well, many men, many minds. And in ex.3 p 203 we can find more teenagers’ opinions about action films. Read them and discuss with your partner if they are for or against action films.
(учащиеся начинают работать в парах и обсуждать прочитанные утверждения)
Teacher: so what statements can belong to Pam, Gary or Sue? Why? Work in a group and add some arguments for and against action films.
(разделите учащихся так, чтобы в группе были и сильные и слабые ученики – дайте возможность высказаться всем)
5.
Teacher: and what is your opinion about action films?
( сильные учащиеся готовят собственное высказывание, опираясь на высказывания в тетради или с доски, учащиеся с более слабой подготовкой высказываются по предложенной схеме в учебнике)
6.
Teacher: Everybody did a great job today. I like your work very much. And I think it wouldn’t be very difficult to talk about another genre that provokes serious discussion – ex.4 p 204