Официальный сайт travelspo 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



"Турнир знатоков английского языка"

Submitted by Анна Ефимовна Якушева on Fri, 04/10/2013 - 16:38
Данные об авторе
Регион: 
Саратовская область
Характеристики ресурса
Предмет(ы): 
Английский язык
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Тип ресурса: 
сценарий мероприятия
Краткое описание ресурса: 
<p> Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 5 классов.</p> <p> <strong>Цели и задачи.</strong></p> <p> 1. Активизация и систематизация изученного лексического и грамматического материала.</p> <p> 2.Повысить качество усвоения изученного материала.</p> <p> 3. Активизировать познавательную&nbsp; и творческую деятельность учащихся.</p>

 

Внеклассное мероприятие по английскому языку среди учащихся 5 классов

                           Турнир знатоков английского языка

 

Цели и задачи.

1. Активизация и систематизация изученного лексического и грамматического материала.

2.Повысить качество усвоения изученного материала.

3. Активизировать познавательную  и творческую деятельность учащихся.

4. Формировать навыки работы школьников с дополнительной литературой.

5.  Расширять кругозор, повышать интерес учащихся к английскому языку.

 

                                                        План.

1.Втупительное слово учителя.

2. Основная часть.

* Скороговорки.

* Загадки.

*Конкурс «Кто лучше знает правила чтения?»

* Пословицы.

* Рифмованные загадки.

* Грамматический конкурс. (Кто быстрее найдет ошибки в предложениях  и  исправит?)

3. Заключение 

(Подведение итогов турнира. Награждение победителей.)

 

1.Втупительное слово учителя.

  T.:  Today we are going to have an unusual lesson. It’ll be a lesson – соmpetition. Everybody will have possibility to be a winner. At the end of the lesson the winner will be given a prize. Be very attentive and try to do everything correctly. 2 teams “Foxes” and “Hares” will take part in the competition. Our judges will be: … Good luck to you!

2. Основная часть.

* T.: Our first task is patters. Read them on your cards and try to pronounce them correctly. (Скороговорки написаны на слайде 1. Кто лучше и четче произнесет, тот и победитель. Командыотвечаютпоочереди)

 Patters

1. Pat’s black cat is in Pat’s black hat.

2. Geb is Bob’s dog. Tob is Mob’dog.

3. Seed sees six trees.

4. Pat keeps two pets.

5. A girl sees three big grey geese.

6. A cup of nice coffee is in nice coffee-cup.

*T.: Our second task is riddles. Now listen to the riddles and guess them.

                                                   Riddles.

1. I have four legs, but I can’t walk.                                                           (a chair)

2. I’m tall and green, I’m in the garden.                                                     (a tree)

3. It doesn’t have legs, but it goes.                                                              (a watch)

4.  It doesn’t have legs, but it jumps.                                                          (a ball)

5.  Two brothers, but they don’t see each other.                                         (eyes)

6.  It is white and cold and sweet. All children like it.                              (ice-cream)

7.  It is not a man, it is not a woman, but it teaches us.                              (a book)

8.  It gives us milk and butter two. It’s very kind and likes to moor.        (a cow)        

 

T.: Now let’s see who knows the rules of reading best.

Конкурс «Кто лучше знает правила чтения?»

О каких буквосочетаниях идет речь? (Команды отвечают по очереди).

1. Мы – сестренки- близнецы,

     Годовалые мальцы.

     Если вместе – мы молчим,

     Потому что есть хотим.        (ее)

2. Если «s» передо мной,

     Как змея шиплю.                    (sh)

3.  Пятикласснику пока

     Трудно сладить с нами.

     Надо кончик языка обхватить зубами. (th)

4. Если «С» передо мною,

     Тишины прошу я.         (ch)

5. Злится «k» на букву «с».

     Почему?- Не знаю.

     Но когда вдвоем они,

      Я лишь «k» читаю.         (сk)

 6.  Мы два маленьких мяча,

       Катимся мы с горки,

       И в погоне сгоряча воем от восторга,

       Но когда мы «k» встречаем,

       Выть мы быстро прекращаем.          (оо)                                                 

 

*T.: O’K. You know the rules well enough. Our next task is proverbs and sayings. I think you like proverbs and sayings. Now we’ll have the possibility to check up your knowledge.

(Учащимся предлагаются пословицы на английском языке. Они должны подобрать к ним эквиваленты  на русском.)

                                   English proverbs and sayings

1. A friend in need is a friend in deed. (Другпознаетсявбеде)

2. All is well that ends well. (все, что не делается – все к лучшему)

3. Betterlatethannever. (Лучше поздно, чем никогда)

4. Likemother, likedaughter. (яблоко от яблони не далеко падает)

5. No smoke without a fire. (Нетдымабезогня)

6. One for all and all for one. (один за всех и все за одного)

 

*T.: Well, everything was all right.

    Our next task is verses. Now listen to the verses and try to put in the missed words.

     (Учащимся предлагаются рифмованные загадки, в которых нужно вставить слово в рифму.)

                                                           Verses

 

1. How much is two plus two.

 …apples for little Sue.                                                                    (four)

2. How much is three plus three.

… apples on the apple – tree.                                                           (six)

3. My dog has four legs. I have only…                                            (two)

    My dog likes to run, I like to run too.

4. Eleven little boys are playing ball with Ben.

    Two boys go away and there are…                                              (ten)

5. Five little girls as you can see

    Are in the garden under the…                                                      (tree)

6. I see nine apples on the apple – tree

     Six of them fall (падать) and now they are…                             (three)

7. Do you see that big… tree.                                                            (green)

    Let’s run there: one, two, three.

8. Here sits the dog under the tree

    It likes the tree as you can…                                                         (see)

                                               Game “How much?”

*T.: Very good. Now let’s play the game” How much?” Can you count? Do you like to count? Now we’ll see! I’ll read a verse and you should answer my questions. The quicker the better.

 

1. How much is eight and eleven? … - answers little Evan.                    (19)

 2.  How much is eight plus eleven? …- answers little Kate                      (19)

 3.  How much is eight from eleven? …- answers little Evan                     (3)

4.   How much is eleven minus eight? …- answers little Kate.                    (3)

 

*T.: Good for you! I see you are good at puzzles. Are you good at grammar? Let us see. Now grammar quiz. Correct the mistakes in the sentences. Грамматическийконкурс.

1. Ann and Mike is friends.

2. We English are.

3. Her hobby has reading.

4. What colour the pencils are?

5. Ben have got a parrots.

6. You can play basketball?

7. There are a horse and 2 pigs in the yard.

8. The Brown live in Canada.

9. His sisters’ name is Kate.

Key (Ключ):

Ann and Mike are friends.

We are English.

Her hobby is reading.

What colour are the pencils?

Ben has got a parrots.

Can you play basketball?

There is a horse and 2 pigs in the yard.

The Brown lives in Canada.

His sister’s name is Kate.

3. Заключение.

T.: Thank you very much for your work. I think our lesson was very interesting for you. You know a lot of different things. Dear judges, tell us the score of the quiz, please.  The team… is the winner. Our best congratulations! (Выступлениежюри. Подведениеитоговтурнира. Награждение победителей)


Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн