Submitted by Елена Денисова on пн, 09/09/2013 - 10:06
Letscelebrate!
Урок английского языка в 6 классе.
Тип урока:комбинированный;
УМК:Английский язык 6 класс Ю.Е.Ваулина, В.Эванс, Д.Дули, О.Е. Подоляко;
Цели урока:
- расширение знаний учащихся о культурных традициях страны изучаемого языка.
- развивать любознательность, фантазию и языковую догадку;
- воспитывать уважительное отношение к культуре изучаемого языка,
- формирование навыков говорения, чтения, аудирования и письма.
Учебная цель:
- развитие навыков аудирования как средства развития монологической речи;
- развитие техники чтения;
- работа, направленная на овладение всеми видами речевой деятельности:
говорением, аудированием, чтением и письмом;
Развивающая цель:
- развитие внимание, способности к анализу и синтезу, логического
мышления, языковой догадки, зрительной и слуховой памяти,
фонематического слуха;
Воспитывающая цель:
- воспитание уважения к традициям другого народа;
- воспитание уважения к традициям;
- повышения интереса к изучению английского языка;
- воспитание культуры языкового общения;
Культуроведческий фактор:
- названия английских праздников;
- лексика, связанная с традициями празднования.
Оснащение урока:
Учебник, печатная тетрадь, компьютер, раздаточный материал
Ход урока:
I. Организационныймомент.
Teacher:Good morning, children! I am glad to see you. Today we have some guests. Let’s begin our lesson. The theme of lesson is Lets celebrate! Today we are going to speak about the most famous holidays and celebrations of Great Britain and compare with Russian ones. What we will need to do this?
- revise the vocabulary
- learn new words
- know some facts about celebrations in Russia and in Great Britain
I hope that it will be interesting for you during our lesson.
II. Основная часть:
1. Фонетическая зарядка.
Teacher:Look at the blackboard! And repeat the following words after me.
celibration- праздник
wear costume-носитькостюм
exchange gifts- обмениватьсяподарками
make wreaths- делатьвенки
offer flowers and treats- предлагатьцветыилиугощение
eat traditional food- естьнациональноеблюдо
watch parades- смотретьпарады
watch a firework display- смотретьфейейверк
throw streamers- бросатьсерпантин
toffee apple- яблоковкарамельнойглазури
performtreaks- показывать фокусы
2. Введение в тему урока:
Warming-up
You know that people like to celebrate holidays all over the world. Nowadays different people celebrate different holidays .What about your families? What holidays do your families prefer to celebrate and how do they do it?
Answer my questions, please!
1) What is the most favorite holiday in your family?
2) What holidays do people celebrate in Russia?
3) What holidays are celebrated only in Russia?
4) Which holidays do you like best of all?
5) What do Russian people celebrate on the 9th of May?
3.Практикачтения.
Look at the screen and now we read some texts about holidays in Great Britain
4. Проверкадомашнегозадания.
And now tell me about different holidays in our country
Учащиеся рассказывают о праздниках в России
5. Listening. Now we listen to the dialog about the Hallowen party. Answer my question: What is happening on the party.
Listen and and namethree types of games, two types of food two types of costumes
1. Выполнения задания по карточкам с последующей проверкой.
2. Разгадывание кроссворда.
III. Подведение итогов урока.
1. Выставление оценок.
2. Домашнее задание.
Teacher: Our lesson is over. We shall meet next week. I want you to have a good rest and be careful. Goodbye!