Официальный сайт rnns 24/7/365

НФПК
Проект реализуется
Национальным фондом подготовки кадров
Вы не зарегистрированы

Авторизация



«A sightseeing tour around London»(Экскурсия по Лондону)

Размещено: галина анатольевна лютикова - сб, 11/05/2013 - 10:00
Данные об авторе
Автор(ы): 
Лютикова Галина Анатольевна
Место работы, должность: 
учитель английского языка в МБОУ СОШ №1(с углубленным изучением отдельных предметов) г.Моршанска
Регион: 
Тамбовская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
8 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

 

Цели:   - Развивать навыки моноглогической речи;

             - совершенствовать лексические навыки;

             - Развивать навыки диалогичекой речи;

             - Совершенствовать навыки аудирования и письма;

             - Формирование навыков лингво-страноведческих компетенций с опорой на видео;

Тип урока: 
Комбинированный урок
Учащихся в классе (аудитории): 
8
Используемые учебники и учебные пособия: 

 

Учебник: EnjoyEnglish  8 для общей образовательной школы 

Автор : М.З.Биболетова и др. издательство «Титул» 2011 год

Используемая методическая литература: 

 

1.    Биболетова М.З. Рабочая тетрадь № 1 к учебнику английского языка «EnjoyEnglish» для учащихся 8 классов общеобразовательных учреждений»/ М.З.Биболетова, Е.Е.Бабушис.-Обнинск:Титул,2010.

2.    Биболетова М.З. Рабочая тетрадь № 2 «Контрольные работы»  к учебнику английского языка «EnjoyEnglish» для учащихся 8 классов общеобразовательных учреждений»/ М.З.Биболетова, Е.Е.Бабушис.-Обнинск:Титул,2010.

3.    Биболетова М.З. Книга для учителя с поурочным планированием и ключами к учебнику английского языка «EnjoyEnglish» для учащихся 8 классов общеобразовательных учреждений»/ М.З.Биболетова, Е.Е.Бабушис.-Обнинск:Титул,2010.

4.    Аудиокассета к учебнику английского языка «EnjoyEnglish» для учащихся 8 классов общеобразовательных учреждений»/ М.З.Биболетова, Е.Е.Бабушис.-Обнинск:Титул,2010.

Видеокассета к учебнику английского языка «EnjoyEnglish» для учащихся 8 классов общеобразовательных учреждений»/ М.З.Биболетова, Е.Е.Бабушис.-Обнинск:Титул,2010

Используемое оборудование: 

изображения с достопримечательностями Лондона, карта, компьютер, интерактивная доска. 

Используемые ЦОР: 

http://english.prolingvo.info/online/index.php

Краткое описание: 
Ученикам будет предоставлена возможность посетить Лондон. Они смогут узнать о его культуре,достопримечательностях и т.п. Во время урока ученикам будет предложено выполнить тестовые задания и посмотреть видео-ролик о Лондоне.
Ресурс для профильной школы: 
Ресурс для профильной школы

 

Ход урока

 

I.Вводнаячасть урока.

1.) Оргмомент

 

Good afternoon, dear pupils and our guests! Today we have an unusual lesson. We welcome you to London on a sightseeing tour.

We divided the class on the two teams. Please, give your teams the names.

(Дети разделены на 2 команды, придумывают названия их команд)

 

2) Фонетическаязарядка.

 

Now we repeat the names of London's sights. Listen to me and repeat after me.

 

 

 

II. Основной этап урока.

 

1) Развитие навыков монологической речи

We’ll make our trip on the traditional red double-decker bus.

( Учащиеся в традиционном английском автобусе отправляются на виртуальную экскурсию по Лондону на красном традиционном автобусе.)

 

And now let's start excursion.

 

Guide: (Teacher) Good afternoon, dear children. Welcome to the British capital! Welcome to our round London sightseeing tour. I'm glad to show you the most famous sights of London.

 But just a few words about London. It lies on the river Thames. The population of the city is about 8 million people. London is one of the oldest and most interesting cities in Europe. Traditionally it's divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End

 

   The Heart of London is the City, It's financial and business centre. Numerous banks, offices and firms are situated there.

   Westminster is the historic, the governmental part of London.

    The West End is the richest and more beautiful part of London. It's the symbol of wealth and luxury.

    The East End was once the poorest district of London - with lots of factories and docks, narrow streets and unimpressive buildings. Today the district is changing very fast. There are huge offices and new blocks of flats in the East End.

And now we begin our sightseeing tour near the Tower of London

(Ученики рассказывают про достопримечательности Лондона, кот появляются на экране интерактивной доске)

 

(Pupil  1) The Tower of London is a very old building, - nine hundred years old! In the early days of England the English kings lived in the Tower. It was a fortress, then it was a prison where many people died. Now the Tower of London is a museum, and many tourists from other countries come to see it. They see the dark stone halls with small windows and thick doors.

 

(Pupil 2) Trafalgar Square has become famous as a rallying point for all kinds of demonstrations, marches and political meetings. In the middle of the square there is a very famous statue "Nelson's Column" which is over 170 feet high. The Statue on the top is in the memory of Lord Horatio Nelson who won the most famous sea battle at Trafalgar.

 

(Pupil  3) The most comprehensive collection of antiquities is to be bound at the British Museum in Great Russell Street. The Museum was founded in 1753. It has many departments covering a vast range of subjects. One of its most interesting sections is the National Library. It has more than 6 million books

 

(Pupil  4) The National Gallery is the home of the most important collection of historical paintings in the UK, which covers all the major European schools since the 13th century.

 

(Pupil 5) The Clock Tower of the Houses of Parliament is famous for its big hour bell, known as "Big Ben". Big Ben is the name of the bell only -not the clock, and not the tower. The bell is 7 foot 6 inches high, and 9 foot 6 inches across the mouth. It weight 13.5 tons.

 

(Pupil 6) Britain is administrated from the Palace of Westminster in London. This is also known as the Houses of Parliament. Parliament is made up of two chambers - the House of Commons and the House of Lords. The members of the House of Lords are not elected: they qualify to sit in the House because they are bishops of the Church of England; aristocrats inherited their seats from their fathers, people with titles. The House of Commons, has 651 seats which are occupied by Members of Parliament who are elected by the British public.

 

(Pupil 7) Westminster Abbey has more historic associations than any other building in Britain. Nearly all English kings and queens have been crowned here. Many outstanding statesmen, scientists, writers, poets and painters are buried here: Newton, Darwin, Chaucer, Dickens, and Kipling. There is the Poet's Corner in Westminster Abbey where there are a lot of monuments to the memory of the great people such as William Shakespeare and Robert Burns.

 

(Pupil 8) Buckingham Palace is the official residence of Her Majesty the Queen and her family. It isn't open to the public. The first monarch who took residence there was Queen Victoria. It has 600 rooms, a swimming pool, a cinema, a ballroom, and a garden.

 

(Pupil 9) 10 Downing Street is a house of the Prime Minister. It is closet to people. The Prime Minister must answer questions every Tuesday and Thursday in the Commons - this is called Prime Minister's Question Time.

 

Thanks our guides for such excursion.

 

2) Формирование навыков лингво -страноведческих компетенций с опорой на видео

We filmed our excursion and all the sights, let’s watch this video and you can sing a song about London.

(просмотр видеоролика о Лондоне с титрами песни о Лондоне, дети вместе с учителем поют песню)

 

3)Физминутка

(Ученики встают и повторяют движения за учителем)

 

4) Закрепление навыков владения фактическим материалом

Nowwe’lldosmallQuiz(командам раздаются листы с тестом)

British Quiz

 

1) What is the population of London?

a) over 8 million people

b) 6 million people

c) 7 million people

 

2) The capital of Great Britain is..

a) The County of Kent

b) Cardiff

c) London

 

3) The British Flag is often called ...

a) the Stars and Stripes

b) the Maple Leaf

c) the Union Jack

 

4) Oliver Cromwell was born in  ...

a) The Southeast

b) East Anglia

c) The Midlands

 

5) The national currency of the UK is ...

a) the euro

b) the dollar

c) the pound

 

6) One of the world’s busiest airport is . ..

a) Brighton

b) Heathrow

c) Land’s End

 

7) Britain's national drink is ...

a) tea

b) Coca-Cola

c) coffee

 

8) The mysterious Loch Ness Monster is from ...

a) Wales

b) Ireland

с) Scotland

 

9) The heart of London is . . . .

a) Stratford-upon-Avon

b) The City

c) Oxford

 

10) St. Paul’s cathedral was built in . . .

a) the 21st  century

b) the 17th century

c) the 19th century

 

11) The kilt is...

a) a shirt

b) a skirt

c) a pair of trousers

 

12) The official residence of the Queen is . . .

a) Westminster Abbey

b) The Tower of London

c) Buckingham Palace

 

13) What is the political centre of London?

a) Westminster

b) The Tower of London

c) Buckingham Palace

 

(дети в командах выполняют тест, при проверке команды читают вопросы по очереди)

 

5) Совершенствование навыков аудирования и письма

Teacher: Nowwe’llhavesomelistening. It is about London and its sights. Match the names of sights with their descriptions.

-Big Ben,

-Downing Street,

-St. Paul’s Cathedral,

-the Tower of London,

-the National Gallery

 

(аудиозапись)

1.This large clock is one of the towers of the Houses of Parliament. You can hear the sound of it every hour in London. The clock got its name after Sir Benjamin Hall.

2.It is a small street where the British Prime Minister lives. He lives at number 10.

3.This church was built by Sir Christofer Wren

4.It was a prison, a palace, a fortress, the King’s Zoo. But now it is a museum.

5.It is one of the best picture galleries of the world. There are two beautiful fountains in front of it. It is situated in Trafalgar Square.

(Детям раздаются листы с названиями достопримечательностей. Аудио запись прослушивается дважды.)

 

6) Развитие навыков диологической речи (с опорой на образец диалога)

Now we’ll work in pairs. We’ll do small dialogs. You are tourists and you help each other.

(I’ll give your papers with constructions of dialogs that can help you)

for example:

 

A. Excuse me, gentlemen. Do you happen to know what the name of this place is.

 

B. I’m sorry . I’m only a tourist. But in my opinion it is London Eye.

 

A. Thanks a lot.

 

B. You are welcome.

 

(Ученики в парах подготавливают диалоги. Учитель прослушивает по 2 диалога из каждой команды)

 

7) Совершенствование лексических навыков

Crossword

Now let’s find words and names connected with GB and London.

 

Подсказки:

-the capital of the country

- in the center of Trafalgar Square stands Nelson’s …..

- There are two houses in the British Parliament. The House of….. and the House of ……

- The population of London

- Who is the Head of State in the UK?

- London stands on the river ….

- The heart of London is….

- Cities  famous for their universities.

 

C

O

L

U

M

N

T

C

U

E

Q

N

A

D

E

C

S

F

L

O

R

D

S

I

N

O

X

A

L

U

O

M

D

M

H

A

T

H

A

M

E

S

N

M

N

T

E

T

C

K

T

B

T

E

D

O

A

O

L

I

E

I

M

R

L

Q

O

N

L

W

T

R

I

L

C

I

T

Y

N

C

T

E

F

B

G

T

E

D

M

O

X

F

O

R

D

L

H

E

F

G

T

S

R

E

C

H

E

Q

T

Q

U

E

E

N

L

Y

S

U

B

T

(ответы: London, Scotland, Thames, City, kilt, Oxford, Cambridge, Britain, Tower, Commons, Lords, Queen, Column, eight)

(Ученики по очереди подходят к интерактивной доске, и обводят найденные слова)

 

 

8) Озвучивание  домашнегозадания.

To write a short story «My visit to London»

 

III. Заключительный этап урока.

 

1) Подведениеитогов. What sightseeing have you visited? What famous people have you seen?

 

2) Dear boys and girls! Thank you for your preparation and your activity at the lesson. I was greatly impressed with your answers

 

3) Озвучиваниеоценок(excellent, good, not bad)

 

The lesson is over. Good bye.

 


»  Тэги к этому документу:

Поиск

Loading

Оценка материала

...

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн