Размещено: Людмила Александровна Масленникова - чт, 25/04/2013 - 23:41
Вот уже 20 лет, работая в школе , не раз сталкивалась с проблемой низкой техники чтения у учащихся, а ведь чтение играет очень важную роль в образовании, воспитании и развитии ребенка.
Навыки чтения характеризуется такими качествами, как сознательность, беглость, правильность и выразительность. Для развития этих качеств в своей практической работе я использую специальные упражнения, которые включаю в каждый урок чтения. Эта работа дает положительный результат, вносит в урок оживление, делая его более интересным и эмоциональным. На эти упражнения я уделяю небольшое количество времени, около 5-8 минут.
Но все эти упражнения очень нравятся моим ученикам и выполняются ими с удовольствием.
Все упражнения разделены на четыре большие группы:
для развития сознательного чтения;
для формирования правильности чтения;
для развития беглости чтения;
для развития выразительности чтения.
По всем видам работ я изготовила карточки с заданиями. Работу проводим или коллективно, то в таком случае задания записываются на доске. Или индивидуально , или по парам, тогда карточки раздаются каждому.
Вот варианты работ и карточек.
(Все карточки и задания на родном чувашском языке, так как сама преподаю уроки чувашского языка и литературы.)
УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ РАЗВИТИЯ СОЗНАТЕЛЬНОГО (ОСОЗНАННОГО) ЧТЕНИЯ
Логикăна аталантарас хăнăхусем
1 – МĔШ КАРТОЧКА
Сăмахсене тишкер те вĕсем пĕр – пĕринчен мĕнпе уйрăлса тăнине кала.
Турат – турать така – такка çу - çу
Тĕтĕм – тĕттĕм юрат – юрать шăл - шăл
Пĕр сăмахпа пĕтĕмлетсе кала.
Тюльпан, салтак туми, нарцисс -
Курак, чана, тăрна. Чĕкеç. Тăмана-
Телевизор. Утюг. Холодильник. Пылесос –
Качака, сурăх,ĕне, сысна, кролик –
Кĕпе, юбка, кĕрĕк, свитер-
Мĕнле сăмах ытлашши. Мĕншĕн?
Хитре, хĕрлĕ, симĕс, хура, с арă ;
Минут, вăхăт, çеккунт, сехет ;
Сĕт, турăх, хăйма, аш4
Кăмпа, хурăн, чăрăш, хыр.
2-МĔШ КАРТОЧКА
Çак сăмахсем мĕне кура пĕр пек?
Хупах, вăлча, парне, каюра, ручка, калпак.
Сас паллисене вырăнпа улăштарса ларт та сăмахсем туп.
М,р,а,в,н, ă; и е л м; м ĕ ç р, т,ĕ; ă, р, ю; ш, к, а, ă; ш, с, в, ы,л, ă; к, н, а, п, у.
Сăмахсен пĕрремĕш сыпĕкĕсене илсе сăмах туп.
Кĕпер, ремень, çемçе. Таса, рельеф, капан.
Илем, кермен, чĕпĕ. Курен, лĕпĕш.
Çăкăр, варении.
3 – МĔШ КАРТОЧКА
Виçĕ сăмах панă. Иккĕшĕн хушшинче çыхăну пур. Тимлĕ тишкер те сăмахăн мăшăрне тупма тăрăш.
-Кĕреçеварринче мĕн пур? Тăпăрчă, шалаш,путăк, калăп, кулач, таракан, сад, палăк?
2. Шутне пĕл:
-Миçе –кăл- илсен геометрии фигури пулать?
- Миçе –шак - - илсен тум – тир пулать?
-- Миçе –çĕр- илсен вăхăт пулать?
-Миçе –Ç- илсен алла тăхăнмалли япала пулать?
-Миçе –та-илсен çутмалли япала пулать?
- Миçе -ене- илсен каснă йывăç пулать?
3. Хăçан?
Кăрăç хăçан хаярланать? (П)
Куçхăçан çук пулать?
Хăçн мăйăр лаша пулать?
Уйăххăçан юрлать?(П)
Çырлахăçан шывлă пулать? (м)
Сăмаххăçан тутлă?
Ялавхăçан ят пулать?
Хулахăçан тĕс пулать?
Алăкхăçан вăхăт пулать?
Сăвăхăçан çулçă сарать?
Хăçан апат çиеççĕ?
2 – МĔШ КАРТОЧКА
Çухалнă рифмăсем
Çак ушкăнри калашсемпе тенешсен рифмисенге юриех сиктерсе хăварнă. Сирĕн çав çухалнă рифмăсене тупас пулать. Çак ĕçсене кам маларах тата тĕрĕсрех тума пултарĕ?