Официальный сайт osinform 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



звездный час

Submitted by Галина Николаевна Воловикова on чт, 27/09/2012 - 13:05

МОУ Старохмелевская СОШ

 

 

 

 

Конкурс на английском языке

 

 

«Звёздный час»

 

 

 

Подготовила и провела:

 учитель английского языка

Воловикова Г.Н.

 

2009/2010 уч.г.

Задачи:

- повторить содержание темы «Соединённое королевство Великобритании и Северной Ирландии»

- повторить весь пройденный материал

 

Подготовка:

- подготовить заранее звёздочки, квадратики из картона с цифрами 1-6; таблички;

- собрать дополнительный материал по Великобритании;

- повторить грамматический и лексический материал по пройденным темам (формы глагола, модальные глаголы)

Оборудование:

- музыкальный центр, флаги стран, карта Британии, картинки с достопримечательностями, портреты великих людей, грамматические схемы, списки вопросов и ответов, плакаты с названием каждого тура, объявление об игре (кто, где, когда участвует).

 

   Конкурсные задания дают возможность детям повторить весь пройденный материал.

   В конкурсе 4 тура и финал. Звёздочку получает тот ученик, который первым правильно ответил на вопрос. По окончании каждого тура из игры выбывает участник

 

 

 

 

 

Ведущий:

Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers!

Today we are having a competition, “The Star Hour”. Now the participants will introduce themselves.

   Участники конкурса коротко говорят о себе по-английски, затем читают наизусть стихотворение, поют песенку на английском языке. Чтобы получить звёздочку.

1 тур. «Страноведение»

Task1. “Flags

На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности:

1)    Canada

2)    England

3)    Scotland

4)    Wales

5)    Northern Ireland

6)    Britain

Вопросы участникам конкурса:

1.    Which is the flag of Scotland?

2.    Which is the flag of England?

3.    Which is the flag of Wales?

4.    Which is the flag of Britain?

7)    Which is the flag of Northern Ireland?

8)    Which is the flag of Canada?

 

Task 2. “Symbols”

На доске помещены такие эмблемы:

1.    A redrose

2.    A thistle

3.    A shamrock

4.    A daffodil

5.    Bald eagle

Вопросы:

1.    What is the national symbol of Scotland?

2.    What is the national symbol of Wales?

3.    What is the national symbol of England?

4.    What is the national symbol of Northern Ireland?

Task 3. “London Sights”

На доске картинки, на которых изображены:

1.    WestminsterAbbey

2.    Big Ben

3.    TowerBridge

4.    Manchester

5.    The British Museum

6.    The Tower of London

Вопросы:

1.    What building has Big Ben?(2)

2.    It was built in the 11 the century. Many Kings, queens and famous people were buried and crowned there. Parts of the Abbey are set aside for the memorials and tombs of outstanding people.(1)

3.    It was built in1078 by Williamthe Congueror to defend London. Later it was a royal palace and a prison. Now it is a very popular museum. (6)

4.    It founded in 1753, houses the works of man from prehistoric times to the present day. There are displays of antiquities from Egypt, Greece, Rome.(5)

5.    It is the great commercial centre with a lot of banking firms and insurance offices, textiles and engineering enterprises. A popular football club was founded in 1887.(4)

6.    There are 14 bridges across the Thames in London. It is the only Thames bridge which can be raised when big ships come up to the bridge.(3)

 

Task 4. “Holidays”

На доске открытки-поздравления с праздниками:

1.    Christmas

2.    St. Valentine’s Day

3.    Easter

4.    Mother’s Day

5.    Halloween

6.    Father’s Day

Учащимся предлагается описание нескольких праздников, с тем чтобы они назвали, о каком из них идёт речь.

1.    This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship.(2)

2.    People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also decorate streets, rooms and a tree.(1)

3.    Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this day.(3)

4.    Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghost and go from house to house and say: “Trick or Treat!”(5)

Ученик у которого звёздочек меньше. Чем у других, выходит из игры. Получив приз за участие.

2 тур. ”History”

Task 1. “Dates”

На доске написаны даты:

1.    1998

2.    1903

3.    1886

4.    1949

5.    1959

Вопросы:

1.    When was the International Space Station lauched into space? (1)

2.    When was the Soviet spacecraft Luna-2 flew round the Moon? (5)

3.    When was the Statue of Liberty put up? (2)

4.    When was Coca-Cola by Dr. John Pemperton invented? (3)

5.    When was the first Mc Donald’s restaurant opened? (4)

 

Task 2. “Famous People”

На доске написаны имена выдающихся людей:

1)    Armstrong

2)    Bell

3)    Hogarth

4)    Newton

5)    A. Conan-Doyle

6)    A. Christie

Вопросы и задание:

1)    Who was one of the best British artists? He painted “Marriage a la Mode”, ”The Graham Children” and other pictures which are kept in the National Gallery in London. (3)

2)    Who wrote 75 detective stories?(6)

3)    He was a spaceman and the first person to walk on the Moon.(1)

4)    Who invented the telephone? (2)

Выбывает из игры ещё один участник с наименьшим количеством звёздочек.

III тур. “Grammar”

Task 1. “English Tenses”

На доске карточки такого содержания:

1.    V, Vs

2.    Am,is,are + Ving

3.    Shall, will + V

4.    Ved, V2

5.    Have, has + V3

Задания:

1.    Show me the formula of the Future Simple Tense. (3)

2.    Show me the Present Perfect Tense. (5)

3.    Show me the Present Simple Tense.(1)

   Затем я называю слова, которые обычно употребляются с определённым временем:

1.    Now, at this moment (2)

2.    Every day, usually, often, always (1)

3.    Yesterday (4)

4.    Tomorrow, next year (3)

5.    Already, just, not yet (5)

Task 2. “Modal Verbs”

   На доске карточки, на которых написаны модальные глаголы:

1.    Can

2.    Should

3.    Must

4.    May

5.    Could

Вопросы:

Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений?

1.    Не могли бы вы передать мне соль? (5)

2.    Можно задать вам вопрос? (4)

3.    Я умею кататься на роликах. (1)

4.    Улицу следует переходить на зелёный свет. (2)

Покидает игру ещё один её участник.

IV тур. At Home”

Task 1. “Rooms”

На доске карточки, на которых написаны слова:

1.    Dining room

2.    Bedroom

3.    Living room

4.    Kitchen

5.    Bathroom

6.    Study

Учащимся предлагается угадать, о каких комнатах говорится в этих предложениях.

1.    In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. (2)

2.    In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet. (3)

3.    In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there. (6)

4.    In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or a shower. (5)

5.    There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other things here. We usually cook here. (4)

Task 2. “Home Library-writers”

На доске имена писателей:

1.    Beatrix  Potter

2.    James M. Barrie

3.    Lewis Carroll

4.    Pamela L. Travers

5.    Alan Milne

6.    Daniel Defoe

Вопросы:

1.    Who is the author of “Robinson Crusoe”? (6)

2.    Who wrote about Winnie-the-Pooh? (5)

3.    Who wrote about funny rabbits and other animals? (1)

4.    Who is the author of “Mary Poppins”? (4)

5.    Who wrote about the adventures of the girl called Alice in the magic country Wonderland? (3)

Task 3. “Home Reading-characters”

На доске имена персонажей литературных произведений:

1.    Alice

2.    Gulliver

3.    Peter Pan

4.    Marry Poppins

5.    Doctor Doolittle

6.    Robinson Crusoe

Участникам конкурса следует угадать, о ком идёт речь в данных ниже предложениях:

1.    He took care of animals, because he loved them very match. Many different animals lived in his house. (5)

2.    She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a magic bottle/ (4)

3.    He was a boy who didn’t grow. He could fly as a bird. (3)

He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. HE SWAM TO AN ISLAND. HE LIVED ON THEISLAND ALONE FOR A LONG TIME AND HE HAD A FRIND CALLED FRIDAY. (6)

ПОКИДАЕТ ИГРУ УЧЕНИК С МЕНЬШИМ КОЛИЧЕСТВОМ ЗВЁЗДОЧЕК.

THEFINAL

ПРУДЛАГАЮ УЧАСТНИКАМ КОНКУРСА ТАКОЕ ЗАДАНИЕ:

“MAKE AS MANY  WORDS AS YOU CAN OUT OF THE WORD SPORTSMEN”.

Учащиесяназываютслова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, jn, no, not, pet, more, rest, nest, pen, note, top и т.д.

Победитель конкурса получает приз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


»  Tags for document:

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн