Submitted by Юлия Владиславовна Хусаинова on пн, 28/02/2011 - 17:55
1. Organization moment.
Т.- Good morning! I am very glad to see you. Sitdown, please. (Сообщение цели и темы урока)
Т.- Today is the 9th of February. The theme of our lesson is «How do you get to school?». Today we are going to speak about, how we get to school. At the end of the lesson, everyone will know in English types of transports.
Т.- Let's start our lesson.Who is on duty today?
P1.- I am on duty today.
T.- Who is absent today?
P1.- ….. is absent.
T. – Open your copybooks and write down the date and the theme.
2.Warm up.
T. – Before we start our lesson let’s read the poem. Слайд 1(учащиеся совместно с учителем читают стихотворение)
3. Checking homework.
T. – What was your home task?
P. –Page115,exercise7
T. – Answerthequestions: (учащиеся получают листы с тестовыми вопросами для проверки домашнего задания, и отмечают на листочках предполагаемый правильный ответ.)
1. What is the title of the article?
A) Technology
B) School subjects
C) There is no title
2. Where does the problem of British children start?
A) at school
B) at home
C) in Britain
3. Do most pupils walk or cycle to school?
A) yes, they do
B) no, they don’t
4. What do the children do when they get home?
A) they walk
B) they eat and sleep
C) they watch TV or play computer games
5. What do the children do too much?
A) they read books
B) they eat junk food
C) they walk
6. What do you do when you get home? (When I get home, I do my homework or watch TV.)
4. Basic part of the lesson.
4.1.Vocabulary
1) Слайд 2(На доске картинки по теме “транспорт”)
Т. – Match the words with the pictures.
(один из учащихся у доски размещает под каждой картинкой название видов транспорта. Произнести новые слова. Дети повторяют. Записывают слова в словари)
2) Ex. 3 p.122
T. – Now, tell me please, which kinds of transports are public, and which are private?
P: Public: bus, train, plane, taxi
P: Private: bike, motorbike, car, boat
3) Слайд 3(на чем мы можем добираться до школы, а на чем не можем добраться. Учащиеся составляют свои собственные предложения, дополняя уже готовое начало. )
T. – Howcanwegettoschool?
P. – We can get to school by bus, by car, by taxi, by bike, by motorbike.
P. – We can’t get to school by train, by plane, by boat.
4.2.Grammar.
T. – Давайте познакомимся с некоторыми наречиями английского языка. На доске вы видите шкалу частоты совершения каких-либо действий. Посмотрите внимательно на слова, и скажите, какие вы уже знаете? А как вы думаете, где на этой шкале они могут находиться, если с одной стороны плюс, а с другой минус?
Слайд 4(Разместить на шкале все слова и произнести их. Дети повторяют. Записывают шкалу.)
T. – Теперь давайте поподробнее разберем правило.
Слайд 5(объяснить правило)
(Учащиеся записываю правило в тетради)
5. Consolidation.
5.1.Т. – Let’s do the exercise to practice the rule:
Слайд 7(на доске изображена таблица. Учащиеся прослушав предложения, и услышав в нем наречие и вид транспорта, находят их на листах и на пересечении обводят букву. Выписывают все буквы в последовательности чтения предложений и находят ключевое слово. Один из учащихся работает у доски.)
Т. – Возьмите листочки бумаги, я буду читать вам предложения, вы должны внимательно их слушать. Услышав наречие и вид транспорта, вы должны найти их на вашей карточке и в центре их пересечения выделить букву. Например: Samoftengetstoschoolbybike. – «A». Кто выполнит правильно задание, в конце сможет без труда прочесть ключевое слово.
1. Sam usually gets to school by bus.
2. Sam never gets to school by boat.
3. Sam often gets to school with father by car.
4. Sam sometimes goes on holiday by plane.
5. Sam always goes to grandmother by taxi.
6. Sam usually rides his bike.
7. Sam often goes out to the countryside by train.
T. – Отлично, какое кодовое слово? (Кодовоеслово: English).
6.Home task.
T. – Open your diaries and write down your home task - p.123, Ex.9, 12