Ход урока
1. Приветствие и организационный момент начала урока
Teacher: Good morning, pupils! I’m very glad to see you! Sit down, please! How are you today?
Today we’ll speak about your day. The topic of our lesson is “How to manage time?”
The aims of the lesson are: - developing reading skills;
- introducing and training the new grammar material “Clauses of purpose”;
- developing reflecting skills.
2. Речевая зарядка
Teacher: Firstly, I’d like you to make a list of the top five ways you spend your time during the day.
And now I’ll give you cards to do this task.
-
Развитие навыков ознакомительного и изучающего чтения.
(Работа с текстом - упр. 124 с. 45)
Teacher: Now, pupils, let’s read the article from a teen magazine and learn how Alex organises her
time and what problems she has with it.
Open your books, please, at page 45, ex. 124. Look through the article and tick the main idea from the following list.
Read the article again and say if the statements are true or false. (cards)
Now I’ll give you cards and you are to find the Russian equivalents for the words and word combinations. (cards)
4. Введение и отработка грамматического материала «Придаточные предложения
цели» (карточки)
Teacher: Today we have the new grammar material “Clauses of purpose”.
Сегодня мы познакомимся с новым грамматическим материалом «Придаточные предложения
цели». Придаточные предложения цели поясняют, с какой целью совершается действие
главного предложения, и отвечают на вопросы зачем? для чего? с какой целью?
Существуют два способа выражения цели - to / in order to.
Рассмотрим I способ выражения обстоятельства цели с помощью инфинитива to + infinitive
Например: I am going to the library to read a new biology magazine.
Рассмотрим II способ выражения обстоятельства цели с помощью выражения in order to
Например: He wrote an e-mail to the university in order to find out the exam date.
Запомните, что инфинитив не используется для построения отрицательных придаточных
предложений цели, для этого используется выражение in order not to.
Например: He took a taxi in order not to be late.
Now let’s do ex.133 p. 47. (Read about what Kate had planned to do the next day and
complete the sentences following the example).
-
Развитие умений рефлексии и критического мышления (карточки)
Teacher: And now, pupils, let’s learn if you can manage your time. Let’s do the quiz. I’ll give you cards.
6. Объяснение домашнего задания
Teacher: Open your diaries and write down your home work – to do the task (a card).
(Write the following activities in the appropriate columns. Complete the list with some more
activities you happen to be engaged in).
7. Подведение итогов урока. Выставление оценок
Teacher: Our lesson is over. Thanks for your good work! Good-bye!
8. Рефлексия.
|