T: “Who’s on duty today? Well, Misha is…Misha, what is the date today?
S1:”It is the 5th of November.’’
T: “What day of the week is today?”
S1:”It’s Thursday.”
T: “Well, let’s begin our lesson!
Our theme today is “Do you like your house?”
You had a home task to draw pictures of your own room, or may be a room you wish to have. Show me please your pictures!
Thank you. Will you put them aside? We will need them later.”
2Фонетическая зарядка. Проводится в игровой форме. Учащиеся должны хлопнуть в ладоши, если услышат звук, на котором акцентировал внимание учитель.
T: “Students, now we will revise some sounds, I will pronounce the sound, and you have to recognize it in the words. If you recognize the sound, clap your hands.”
[ ] rose, nose, brother, teeth, father
[ ] - mouse, sound, health, songs, thank
[ ] - park, car, come, love, mum
[ ] -happy,hen, red, fat, Canada
[ ] - picks, likes, loves, plays, hates
3.Речеваязарядка:
T: “Students, answer my questions!”
На данном уроке идет повторение раннее изученной темы «Предлоги»
Учитель вывешивает на доску плакат с изображенным на нем видом города. Приклепяет к различным местам города изображение котенка.
T:”Students,whereisthecat?’’
S1-7: “It is behind the tree’’ит.д.
4.Учитель презентует новую лексику по теме «Название комнат, предметов мебели»
Для этого можно использовать презентацию, либо картинки.
Учащиеся получают раздаточные карточки с новыми словами, прослушивают запись, повторяют за диктором, а затем читают самостоятельно. Во время просмотра презентации, учащиеся проговаривают слова еще раз, и отвечают на вопросы написанные на слайдах.
4.Конкурс рисунков.
Учащиеся защищают свои рисунки
Перед этим следует напомнить учащимся правила употребления оборота речи “Thereis…Thereare…”
T: “Now, children, you have to describe your pictures. Tell the class 4-5 sentences about your room.”
S1: «My room is comfortable, because there is a computer, with a lot of cd’s .” There is a cozy bed”ит.д.
S2:“I think that my room is nice, because there is a DVD player, I like to watch movies on Sundays”ит.д.
Учащиеся голосуют за рисунки.
Выигрывает тот, за кого проголосуют большинство учащихся. Учащимся следует напомнить, что выигрывает не тот, у кого самый красивый рисунок, а тот, кто скажет как можно больше грамматически верных фраз.
5.Подведениеитогов.
T “Students, thank you for the lesson! You worked hard. Your homework is to learn the words, use your cards.”
6.Выставлениеоценокиихкомментирование.Your marks for today are…Dima got an excellent mark, because there were no mistakes in his description of the flat..