Submitted by Елена Сетдикова on пн, 19/07/2010 - 20:24
Сергиев Посад 2010
Землявопасности. The Earth is in Danger .
Сетдикова Елена Васильевна,
учитель английского языка
высшей категории
МОУ «Средняя общеобразовательная школа№6
с углубленным изучением отдельных предметов»
Сергиево-Посадского муниципального района Московской области
Урок – проект «Голосуйте за Землю ! Vote Earth !»
Программно-методическое обеспечение:
- программа - базовый уровень,
- Учебник для 5 класса школ с углубленным изучением англ.языка , лицеев и гимназий . Авторы : Верещагина Л.Н. , Афанасьева О.В. , М. Просвещение .
Цель:
Активизация речевой и мыслительной деятельности учащихся.
Задачи:
- Ознакомить учащихся с проблемами экологии во всем мире.
- Совершенствовать у учащихся навыки устной речи, аудирования, чтения, развивать умение владения английским языком в обсуждении экологических проблем.
- Воспитывать чувство ответственности за чистоту окружающей среды, любовь к природе.
- Привить интерес к изучению иностранного языка.
Оборудование:
Мультимедийный проектор, экран , компьютер, видеофильмы , раздаточный материал .
Ходурока:
Введение в урок .
Учитель:
The topic of our lesson is "The Earth is in Danger ''
Today we'll discuss why these problems exist, how we can help our planet, our country and our city.
Now let’s watch the film about our planet – the Earth , and the problems it is facing .
Показ рекламного ролика фильма "Home" Яна Бертрана и Люка Бессона.http://www.youtube.com/watch?v=G8IozVfph7I на английском языке
В этом видео-фрагменте показаны природные богатства нашей планеты , и отмечены те негативные последствия , к которым приводит те или иные действия человека .
Активизация ранее изученного материала :
Учитель :
Now let's talk about this film . What does it tell you about?
Учащиеся повторяют пройденную ранее лексику по теме .
Учащиеся :
It tells us about Nature .
It tells us about wild animals .
It tells us about the Earth .
We see our planet .
It is beautiful .
It is green .
The wild animals are beautiful .
We see oceans and seas .
The oceans are beautiful .
Wild animals need fresh water .
Wild animals need forests .
Учитель: Let's try to resume , what we need to do for our planet .
Use these cards , and say what we can do .
Групповая работа : учащиеся в совместной деятельности заполняют карточку №1 .(смотриприложение)
Учитель : Now please tell me what must we protect ?
What and whom must people save ?
What must we keep green ? clean ? alive ?
Приложение1 .
WE MUST PROTECT ……………………. .
PEOPLE MUST SAVE …………………… .
WE MUST KEEP …………………… GREEN .
WE MUST KEEP ………………………… CLEAN .
WE MUST KEEP ……………………………ALIVE.
Ученики : зачитывают свои карточки – защита групповой работы
We must protect our Planet.
We must protect the Earth.
We must protect wild animals .
We must protect forests .
People must save the Earth .
People must save wild animals .
People must save seas and oceans .
We must keep the Earth green .
We must keep forests clean .
We must keep wils animals alive .
Введение нового лексического материала .
Учитель :
So let's see now some more words on out topic . Look at this list of words . Which of them do you know ?
Учитель прочитывает вслух список слов (карточка №2 , смотри приложение 2 )
перерабатывайте бумагу..............................recycle paper
повторно используйте древесину ................reuse wood
Учитель :
Welldone .
I want you to take these cards as your homework . Make the sentences at home for our next lesson , please .
And here is one more home task for you . Take this word puzzle and do it at home . You will get them at the end of the lesson .
Учащиеся получают задание на дом :
карточка №2 – составить свои предложения дома , карточка №3 – решить кроссворд . Карточки с заданиями раздаются в конце урока .
Карточка с заданием №3 создана при помощи сайта http://www.softschools.com/language_arts/words/worksheets/spelling_word_list421.html
Приложение 3 .
Name:
Date:
Earth Day
ENVIRONMENT
CLEAN
ENERGY
LITTER
FUEL
WATER
HABITAT
RECYCLE
REUSE
X
M
M
I
A
K
C
O
F
W
V
I
V
T
V
Y
I
K
N
O
B
U
J
K
E
P
T
Y
B
P
B
F
F
C
D
O
T
C
C
T
T
L
W
M
I
Y
T
Q
Y
E
L
C
Y
C
E
R
W
C
D
O
R
I
I
R
C
B
W
P
X
L
Q
E
L
C
L
X
G
J
E
X
F
E
O
G
K
L
A
U
L
P
C
G
D
Z
W
C
M
O
K
N
O
E
T
P
O
S
E
B
Z
F
Y
K
P
F
Z
V
O
D
E
D
L
V
O
A
R
M
F
A
T
A
T
I
B
A
H
R
D
C
X
X
J
I
C
J
W
T
P
B
N
R
E
A
N
E
X
L
S
X
G
X
L
O
H
V
I
F
X
T
N
E
M
N
O
R
I
V
N
E
N
F
S
I
F
A
E
R
W
D
K
L
O
E
E
G
K
D
K
X
D
P
N
Q
O
N
A
N
M
V
C
U
S
I
S
H
D
M
Z
R
D
R
M
I
C
D
L
J
Q
Q
F
U
F
V
V
X
U
N
D
L
Y
Q
G
U
V
Y
I
M
N
L
E
U
V
Z
W
D
D
P
H
F
D
V
O
N
A
H
F
Y
A
R
L
L
E
U
D
Q
H
D
L
A
V
H
F
R
W
K
Y
G
G
B
R
Y
U
L
V
Z
W
I
H
X
Y
I
B
U
F
K
X
G
H
R
P
F
W
Z
V
C
T
B
N
D
U
W
J
I
T
J
K
Q
H
X
E
U
L
B
A
T
K
T
Y
P
Y
T
L
U
L
D
Q
P
V
M
A
N
U
L
E
G
A
F
N
L
Q
K
O
Z
D
K
F
E
P
B
H
U
E
R
W
V
A
Q
N
W
N
Z
S
K
U
F
W
C
Q
Z
I
H
Z
S
K
J
F
D
M
Z
J
V
Работа на проектом « Голосуйте за Землю!Vote Earth!»
Учитель:
The Earth is our home. We must take care of it. How can we keep our environment clean?
Let's tell our guests and other people what to do and what not to do to our environment .
These green cards are saying what is good for our planet . Finish the sentences please and say them aloud .
Парная работа учащихся : карточка №4 , на бумаге зеленого цвета .
Приложение4.
HELP CLEAN UP ……………………. .
TAKE CARE OF …………………… .
HELP TO KEEP …………………… .
PLANT ………………………………… .
PROTECT …………………………… .
После заполнения учащиеся озвучивают её вслух , каждая пара учащихся , поочередно озвучивая предложения /либо один из пары учащихся защищает работу .
Help clean up environment .
Help clean up oceans .
Help clean up habitat .
Help clean up air.
Take care of our planet .
Take care of the Earth.
Take care of wild animals .
Help to keep oceans clean .
Help to keep air clean .
Plant forests .
Plant trees .
Protectwildanimals .
Protect Nature .
Protect our planet .
Учитель:
Now look at the red cards . They say what is bad to do . Fill them up and read to your friends .
Групповая работа учащихся : карточка №5 , на бумаге красного цвета .
Приложение5 .
ST-P DOING HAR--UL THINGS TO OUR LA-- , WA--R AND ---.
DON’T THR-- ANYTHING IN TH - W-TER .
S-OP LITTER --E L--D .
DO NOT P-CK A LOT OF FLO--RS IN THE WOO-S .
DO -OT USE SP-AYS .
DO NO- WASTE P--ER AND PE-CI-S .
После заполнения учащиеся озвучивают её вслух .
SToP DOING HARmfUL THINGS TO OUR LAnd , WAteR AND air.
DON’T THRow ANYTHING IN THe WaTER .
StOP LITTERthE LanD .
DO NOT PiCK A LOT OF FLOweRS IN THE WOOdS .
DOnOT USE SPrAYS .
DO NOt WASTE PapER AND PEnCIlS .
Учитель :
Thankyou .I see you love Nature , and you know a lot about it .
And do you know what date it is today ?
Учащиеся: March , 27 .
Учитель :
Fine . And do you know what is going to happen today in the World , on our Planet ?
Look . Today , on March , 27 , people who care about our Planet , will join Earth Hour .
At 8.30 pm today many people on our planet will switch off the lights , electricity , to save energy , and help our Earth .
Учитель показывает постер «Сбрось напряжение!»
Учитель :
I want you to see a film about children from Australia .
Look , listen and try to understand what they are saying .
Показвидеоролика “Kids Voting Earth for Earth Hour».
http://www.youtube.com/watch?v=-X18tQ9O7Co
В этом видео фрагменте показано , как австралийские дети 6 – 12 лет , говоря о своей любви к природе , призывают присоединиться к Дню Земли , выступить в защиту живой природы .
Учитель :
Didyoulikeit ?Australia is beautiful , and the children are like you . What do they say ?
Учащиеся с помощью учителя воспроизводят реплики австралийских детей из видео фрагмента :
Iamvoting .
I am voting Earth because Global Warming makes the planet too hot .
I am voting for the sand coasts .
I am voting for the surf .
I am voting for the future .
I am voting for the sky to stay blue .
I am voting because I live on Earth.
I am voting to make our planet better .
Because I am not scared of the dark .
I am voting for all the animals .
For the emu , elephants , fishes , kangaroo , ducks , lions , butterflies .
I want to save coalas , because polar bears like it the way it is .
Not only the adults can do it .
My switch is my vote .
Switch off your light .
Turn your lights off .
Vote Earth .
We can all do it .
I am voting Earth because it's our planet .
Учитель :
Do you agree ?
Let's join the other people on our planet , switch off the lights in the evening today , lit the candles and say to everybody :
Vote Earth !
Whatwillyousay ?
Учащиеся заявляют о своем участии в акции час Земли , и зачитывают свои призывы , которые они подготовили при работе над проектом . (Приложение 6)
Приложение 6 выполнено в виде открытки , обложку которой учащиеся заранее украсили рисунками , наклейками и фотографиями с изображениями живой природы .Внутри открытки каждый учащийся вписал свой текст по предложенному образцу :
DATE______27, March,2010___________
TIME___20.30_| 8.30 pm_Moscow Time
PLACE_Russia,Sergiev Posad____
_School #6, Form 5А_ _Vote Earth __
NAME___Alesha_____ Switch off the light__
__Ivanov________ _Lit the candles_______
_______________I am voting for the Earth , wild animals..
Учитель:
Let's say all together :
Vote Earth ! Switch off your Lights !
Учащиеся вручают гостям свои открытки с призывом принять участие в акции Час Земли , и дарят им свечи в виде звездочек .
Учитель :
Thank you ! You did very well .
I have a present for you too , this is a poem which says that this World is yours .
Учитель также дарит учащимся маленькие свечи в виде звездочек и открытки со стихотворением ( текст стихотворения смотри в Приложении 7 )
Приложение7.
ALL FOR YOU .
The trees of the forest,
The flowers on the lea ,
The birds on the branches,
The fish of the sea ;
The rocks and the mountains ,
The rivers that flow ,
The rain and the sunshine ,
The ice and the snow ;
All things that are lovely ,
All things that are good ,
The creatures that live ,
And the plants that are food ;
The corn – fields all yellow ,
The sky of deep blue :
The sweetness and beauty
Of life are for you .
Учитель:
Switch off the lights tonight and lit the candle to be together with the world .
And Vote Earth !
Список использованной литературы
1.Учебник для 5 класса школ с углубленным изучением англ.языка , лицеев и гимназий . Авторы : Верещагина Л.Н. , Афанасьева О.В. , М. Просвещение .