Официальный сайт panajotov 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация

«Путешествие»

Размещено: Гульнур Альбертовна Зиганшина - сб, 19/12/2009 - 16:20
Данные об авторе
Автор(ы): 
Зиганшина Гульнур Альбертовна
Место работы, должность: 
МОУ Гимназия №1 г. Агрыз Республики Татарстан
Регион: 
Республика Татарстан
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
среднее (полное) общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
8 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 
1) Совершенствовать навыки говорения по теме; 2) Развивать умение фиксировать мысли и высказываний; 3) Расширять лексический запас и кругозор; 4) Развивать умение делать презентацию проектной работы; 5) Воспитывать толерантности, уважение другим.
Тип урока: 
Урок обобщения и систематизации знаний
Используемые учебники и учебные пособия: 

 УМК "English-8" , автор В. П. Кузовлев

Используемая методическая литература: 

 Книга для учителя

Используемое оборудование: 

компьютер, проектор, интерактивная доска 

Краткое описание: 
Данный урок предназначен для 8 класса в целях развития умения фиксировать высказывания, расширять кругозор обучющихся и совершенствовать умений и навыков говорения на английском языке испольуя изученный лексический материал. Урок является обобщающим.

 

Ход урока.

I.  Организационный момент.

1)    Приветствие  ( T- P,  P - P).

 T: Good morning, girls and boys!

     I’m glad to see you.

P: Good morning, dear teacher!

     We are glad to see you.

T: How are you today, Nigora?

Nigora:  I’m fine, thank you. How is your life, Indira?

….

 2)    Беседа с дежурным (дата, день недели, отсутствующие, домашнее задание).

 3)    Постановка  задач урока.

     T: Today well continue our talking about travelling. We’ll try to sum up all the information and I think it will help you in planning you summer holidays. Of course, we’ll with great pleasure plan project works.   

 II.  Речевая зарядка. (Мудрая фраза Св. Августина).

     а) знакомство и чтение фразы.

      T: At first I want you to look at the board and read the word of wisdom said by St. Augustine.

On the board:   ‘ The world is a book and those who do not travel

                          read only a page  of it.’                                          St. Augustine

     б) беседа о мудрой фразе.

     T:   Do you understand the word of wisdom? Do you need the translation, Il’nur?

       Il’nur:….

      T:   In your opinion, what St. Augustine wants to say? Please, use the expressions in your answers. (Expressions are on the table).

·        I think

·        I suppose                                           

·        If I’m not mistaken

·        I’d like to say

·        On the one hand

·        On the other hand

T: Thank you for your answers. I liked them. You are brilliant.

 III.  Работа над лексикой по теме «Путешествие».

1.     Беседа с учащимися по проблеме «Почему люди путешествуют?» (заполнение Word Web на доске).

 T: So, dear students, I’d like to ask you some questions. Why do people travel? You see, it is the simplest question. On the other hand, it makes us think. Give your reasons. Well complete the Word Web.

 

 

  Предложенные идеи записываются на Word Web на доске учениками. Думаю что, время для обсуждения не требуется, так как это завершающий урок по теме. Учитель также участвует в заполнении   Word Web, по ходу работы исправляются допущенные лексические и грамматические ошибки.  Word Web на доске может имеет такой вид: 

 

      T: Thank you. Let’s sum up the reasons why people travel.

P: ….

 2)  Беседа «Где можно получить информацию о поездке заграницу или по     своей стране» (письменная словарная работа).

T: Before going to somewhere, we should plan the trip, don’t we?

 

 

 

       P:….

 

 

 

T: We also should get as much information as possible. So, where can you get the information about traveling abroad on your own or to the seaside, for example. Please write on the sheet of paper and then we’ll check your work. You have only three minutes.

     T: Please give full answers as on the example (примерный ответ на доске).

      P: … (Before going to some places we can get the information from newspapers (magazines, history book, encyclopedia, travel leaflets, tourist guide, internet, impressions of friends).  

     T: You did your best.    

      3) Беседа о видах путешествия (устные ответы по опорной       грамматической конструкции или по речевому образцу).

      T: You get a lot of information about destination. What way of traveling would you like to choose? Use one of these expressions, please.

    

             If you travel to… you’d better go by…

             For me there is nothing more like traveling by…

      T: What ways of traveling  have we named, Fadis?

      Fadis:… ( On foot, on horse, by car, by bus, by air, by ship/ boat, by train, hitchhiking)

                     

  4)  Разговор о видах деятельности во время путешествий ( устные ответы).

     T: Boys and girls enjoy different activities on holidays. What activities would you like to be offered? Please continue the list.

      motor sport

      climbing

      skiing

      sunbathing

      sightseeing 

     T: Well done. Thank you.

    5) Обсуждение. Какие вещи необходимы во время путешествия? (упражнение на выбор самого необходимого из предложенных вариантов и  объяснение своего выбора).

T: People who plan traveling should decide what things to take. A good decision will make a journey more pleasant and comfortable. Which things you think you will need if you are going to have summer holidays abroad. Tick if you need it.


 a TVset

a passport

a ticket

a visa

 money

a camera

a map

ski

your favorite sofa

a travel guide

some medicine

fur coat

an ice- cream

a telephone

your teachers

a toothpaste

    T: Good job. So, in two months the school year will be finished. I think you’ll have  a good rest.  I wish you  splendid holidays.  And you won’t forget our tips, will you?

 IV.           Презентация проекта.

T: Today in our lesson we’ll see the project work  about Kazan . This work has been done with  the help of the teacher.  We’ll listen to Indira’s impressions. You may ask   any questions after all.

     (Проектнaя работа о достопримечательности Казани ) 

 V.   Завершение урока.

1)    Обобщение.

T:  I’m sure we have had a good lesson today. Have you got any questions to me?

T:  Summing up all information, let’s make the conclusion of this lesson. What tips can you give to the traveller.

P: Firstly, why travel?

P: Secondly, getting more information about destination.

P: Thirdly, choosing the way of traveling.

P: The next, entertainments or favorite activities during the rest.

P: The last, thing we need.

T: Excellent.

 2)    Домашнее задание.

 

 

T: Ex.1 p 90  Project 2 – My hometown visitors’ guide.

3)    Оценки   


 

 


»  Тэги к этому документу:
»  Размещено в сообществах:   

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн