Submitted by Лидия Олеговна Зуй on Wed, 27/05/2009 - 06:50
Ход урока:
1. Организационный момент.
Goodmorning, children! Sit down, please. What date is it today? Who is absent today? Who is on duty today?
2.Проверка домашнего задания.
Lets check your homework. Open books on page 97, ex. A. Please, answer the question: What is your main problem with English? Why? (5-6 sentences)
3. Речевая зарядка
And now answer my questions: Do you like live in Russia? Why? Would you like live in other country, for example, in England.
4. Объяснение нового материала: заимствования русских слов из других языков
5. Выполнение упражнений (p. 98-99)
a) ex. 2, p. 98 (What do you think: Did any other languages contribute to Russian? If yes, which ones?)
b) ex. 3, p. 98 (Read the information about the history of the Russian language and check your answers to ex. 2)
c) ex. 4, p. 99 (You know that Russian has borrowed some words from other languages. In everyday life we use Turkish, German, Greek and English words. Match the facts with the explanations.)
d) ex. 5, p. 99 (4 ученика по очереди в интерактивном режиме соотносят слова с флагом той страны, к которой они относятся: слайд №1, перетаскивание группы слов к нужной иллюстрации)
6. Закрепление полученных знаний
a) ex. 6, p. 100 (Read three myths about Russian. A lot of people believe these myths; that’s why they don’t want to learn Russian)
b) ex. 7, p. 100 (Listen the information and fill in the table: write down arguments against myths)
c) ex. 8, p. 100 (What do you think about those myths? Do you believe them? Try to think of some facts to change popular opinion)
7. Контроль усвоенного на уроке материала (4 ученика по очереди в интерактивном режиме должны выбрать правильный ответ на вопрос путем соотнесения только одного слова с предложением: слайд №2, используется маркер в виде стрелочки разных цветов)