Ход урока
1. Оргмомент.
Teacher.
--- Good morning, students! Glad to see you.
T.--- How are you today, Nastya?
P.--- I’m fine, thanks.
T.--- And how are you, Lyosha?
P.--- I’m OK, thank you.
T.--- Are you fine, Misha?
P.--- Yes, I am. I’m fine, thank you.
T. --- That’s nice, but I see some students are absent today. Am I right, Vika?
P. --- Yes, you are. Ivanov and Semyonov are absent today.
T. --- Are they ill?
P. --- I’m sorry, I don’t know.
T. --- It’s a pity. I hope they’ll be OK soon. And now, let’s start our lesson. Look at the blackboard.
( на доске записаны цели урока)
Our objectives are: --- to revise the words on the topic “Shopping”
--- to revise Grammar material: Quantifiers, Present Simple, Past Simple,
Future Simple.
--- to dramatize dialogues between customers and shop assistants in the
shops;
We are also going to read a poem, to sing the song “Hippety Hop”, to guess riddles.
II. Разминка.
T. --- Sveta, do you like going shopping?
P. --- Yes, I do. I like going shopping.
T. --- Where do you go to do the shopping, Artyom?
P. --- I do the shopping in the supermarket.
T. --- What are the stores of the supermarket, Nastya?
P. --- They are the baker’s , the grocer’s, the butcher’s, the dairy , the greengrocer’s.
T. --- You are right. Now let’s sing the song “Hippety Hop” together.
(учащиеся поют песню, приложение 1.)
T. --- Your singing is good. Sasha, tell us the names of the stores, please. ( слабый учащийся еще раз называет отделы супермаркета, а более сильный ученик подтверждает правильность его ответа)
T.--- Artyom, is Sasha right?
P. --- Yes, he is.
III. Фонетическая зарядка.
T. --- Now, students, look at the blackboard . Here is the transcription of the words. Read it and translate the words. (слова даны по теме «Магазин и продукты»).
( Это задание выполняется более слабыми учащимися)
T. --- Now, add the quantifiers a few/few, a little/little, many/much or a lot of.
(Это задание выполняется более сильными учениками)
T. --- Now make the sentences with these word combinations
E.g.: I’ve got a little cheese.
( Это задание выполняют сильные учащиеся).
IV. Лексические упражнения.
Translation from Russian into English
1. пакет с арахисом;
2. буханка хлеба;
3. банка кофе;
4. бутылка молока;
5. картонный пакет с соком;
6. жестяная банка с Coca-Cola;
7. консервная банка с рыбой;
8. банка варенья;
9. коробка конфет
10. пакет чая;
Translation from English into Russian.
1. juicy apples and pears;
2. a tasty pumpkin pie;
3. roast chicken;
4. hot milk;
5. rye bread and white bread;
6. orange juice
7. tea with lemon and coffee with cream;
8. a chocolate cake;
( Перевод с русского на английский делают более сильные учащиеся, а перевод с английского на русский – более слабые);
V. Письменное задание.
Copy out the words on the topic “Food”
Yesterday, plate, at night, cake, dress, butter, shoes, bread, month, sweets, bathroom, ice-cream, sugar, potatoes, cheese, park, usually, floor, meat, fish.
VI. Проектная технология.
Учащиеся делятся на три группы по уровню сложности. 1-я группа составляет список покупок (2-ой этап), 2-я группа определяет количество продуктов (1-ый этап) и третья группа выполняет презентацию проектов по теме “Shops”.
У учащихся 2-ой группы на столах находится некоторое количество продуктов. Учащиеся работают в парах, один из них задает вопрос, а другой отвечает:
P 1:---Have we got a little meat?
P 2:--- A little meat? We’ve got little meat and it’s not enough.(1-ая пара)
В это время один из учащихся группы 1-ой заносит в список слово meat и произносит:
P 3:---I will go to the butcher’s to buy a little meat.
P 1:---Have we got a few onions?
P 2:--- A few onions? We’ve got few onions and it’s not enough. (2-ая группа)
P 3:--- I will go to the greengrocer’s to buy a few onions. (1-ая группа) и т.д.
T. ---Now we know what we will buy. Let’s listen what the shop assistants are going to tell us about their shops.(выступление 3-ей группы учащихся: презентация проектов)
P 1.--- Dear friends! Welcome to the greengrocer’s shop “Fruit & vegetables”!
Come and buy the best fruit: bananas, apples, pears, peaches, apricots, plums
And vegetables: potatoes, tomatoes, cucumbers, onions, pumpkins!
Come and buy! The price is not high.
(в это время на экране высвечивается изображение фруктов и овощей.)
P 2.--- Dear friends! Welcome to the grocer’s shop! Come and buy the best kinds of tea,
coffee, juice, macaroni! Our coffee will make you active and tea will help you to
relax!
Come and buy! The price is not high!
( на экране высвечивается изображение чая, кофе и макарон)
P 3.--- Dear friends! Welcome to the butcher’s shop “Pork on the Fork”
We’ve got the best choice of meat: beef, pork, chicken, turkey and sausages, ham and
bacon as well!
Come and buy! The price is not high!
(на экране высвечиваются фото различных видов мяса)
P 4.--- Dear friends! Welcome to the baker’s shop!
We’ve got the best choice of rye and white bread, rolls, buns and cakes.
Buy our bread to make toast and the tastiest sandwiches. Try chocolate cakes with hot
tea and coffee!
Come and buy! The price is not high!
(на экране появляется изображение хлебобулочных изделий)
VII. Драматизация диалогической речи.
Учащиеся 1-ой и 2-ой группы отправляются за покупками в магазины и разыгрывают диалоги:
P 1:---Dima, what will we buy?
P 2: --- We will buy a few flour and salt.
P 1:--- What shop will we go?
P 2:--- We will go to the grocer’s.
(два ученика подходят к прилавку бакалейных товаров):
P 1.--- What can I do for you?
P 2.--- We need a packet of flour and a packet of salt.
P 1.--- Here you are.
P 2.--- Thank you. How much are they?
P 1.--- 2 pounds, please.
P 2.--- Here is the money. Buy.
P 1.--- Buy. Have a nice day!
(подобные диалоги разыгрываются у трех других прилавках)
VIII. Подведение итогов урока.
T.:--- Thank you for your excellent work. Your marks are satisfactory to…, good to…, and excellent to… .
Now you know the names of food;
You can use the quantifiers ;
You can go to any shop and buy what you need.
IX. Домашнее задание:
T.:--- Your homework is to prepare for Grammar test.
The lesson is over.
Good bye!
На: Supermarket: Let’s Go Shopping!
хороший план урока, но прикрепленный файл с презентайией наверное поврежден, не открывается