1) способствовать совершенствованию навыков говорения учащихся;
2) способствовать формированию способности к работе в группе, парах, достигать согласия в условиях различных взглядов;
3) содействовать воспитанию чувства ответственности за совместную работу
Оборудование: аудиокассета к учебнику М.З. Биболетовой; компьютерная презентация урока.
Ход урока.
1. Организационный момент. Диалог с дежурным.
2. Актуализация субъектного опыта учащихся. Определение темы урока на основе стихотворения:(Слайд 1)
What are you going to be? What are you going to be?
I’ll be a teacher,
That’s the life for me.
What are you going to be?
What are you going to be?
I shall be a fireman,
That’s the life for me. Ответыучащихсянавопросыучителя:
Tell me, please, what is the topic of our lesson? Учащиеся: I think the topic of our lesson is about jobs.
We shall speak about professions. 3. Этап применения полученных знаний и способов деятельности. There are many words which we can associate with the word “JOB”.
Ask your classmates what they are going to be (учащиесяпередвигаютсяпоклассу,задаютодноклассникамвопросизаполняюттаблицусцельювыполнениязаданийвгруппах)
The 1 group should find out: What job is the most popular among your classmates?
The second group should find out: What job isсhosen only by boys and only by girls?
4.Look at the screen and make tasks.(Слайд2).
What characteristics are necessary for the following jobs. Fill in the table.
Make nouns : a verb + -er .(Слайд3).
Fill in the blanks with appropriatе words.(Слайд4).
Translate the following sentences into English.(Слайд5).
Answer the following questions.(Слайд6).
5.Your hometask will be : if you want to get 4 – write down adjectives from your textbooks
Ex.27 and make up sentences, if you want to get 5 – retell one of the texts ex.27.
(Слайд7).
6.Name the professions.(Слайд8).
7.Рефлексия: What is your mood?
8.Итогиурока.Thank you for your work. Your marks for the lesson….
Цель и задачи:
2) способствовать формированию способности к работе в группе, парах, достигать согласия в условиях различных взглядов;
3) содействовать воспитанию чувства ответственности за совместную работу
Оборудование: аудиокассета к учебнику М.З. Биболетовой; компьютерная презентация урока.
1. Организационный момент. Диалог с дежурным.
2. Актуализация субъектного опыта учащихся. Определение темы урока на основе стихотворения:(Слайд 1)
What are you going to be?
What are you going to be?
I’ll be a teacher,
That’s the life for me.
What are you going to be?
What are you going to be?
I shall be a fireman,
That’s the life for me.
Ответыучащихсянавопросыучителя:
Tell me, please, what is the topic of our lesson?
Учащиеся: I think the topic of our lesson is about jobs.
We shall speak about professions.
3. Этап применения полученных знаний и способов деятельности.
There are many words which we can associate with the word “JOB”.
Ask your classmates what they are going to be (учащиесяпередвигаютсяпоклассу, задаютодноклассникамвопросизаполняюттаблицусцельювыполнениязаданийвгруппах)
The 1 group should find out: What job is the most popular among your classmates?
The second group should find out: What job is сhosen only by boys and only by girls?
4.Look at the screen and make tasks.(Слайд 2).
Translate the following sentences into English.(Слайд 5).
5.Your hometask will be : if you want to get 4 – write down adjectives from your textbooks
7. Рефлексия: What is your mood?